قصد آمریکا برای راه‌اندازی ناوگان پهپادی در خاورمیانه

فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد یک ناوگان پهپادی متشکل از ۱۰۰ پهپاد را در خاورمیانه راه‌اندازی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «برد کوپر» در مصاحبه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی آمریکا قصد دارد ناوگانی از پهپاد‌ها را در خاورمیانه همراه با کشور‌های همپیمان خود راه اندازی کند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این خصوص گفت: «این ناوگان پهپادی متشکل از ۱۰۰ پهپاد خواهد بود که توان نظارتی نیروی دریایی را افزایش می‌دهد تا بتواند مناطق مدنظر را بهتر رصد کند.»

کوپر ابراز امیدواری کرد که پهپاد‌ها تا تابستان ۲۰۲۳ عملیاتی شوند، اما مشخص نکرد که کدام کشور‌ها به ناوگان پهپادی آمریکا خواهند پیوست.

هفته گذشته نیز نیروی دریایی آمریکا تمرینات دریایی گسترده‌ای را در خاورمیانه انجام داد که در سراسر خلیج‌فارس، دریای عرب، خلیج عمان، دریای سرخ و شمال اقیانوس هند امتداد داشت.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، اعلام کرد که در رزمایش اخیر این کشور با برخی از کشور‌ها ۹ هزار پرسنل و ۵۰ فروند کشتی جنگی در آن حضور داشتند. در نخستین روز از برگزاری این رزمایش که مقام‌های ارشد نظامی آمریکا و نخست وزیر بحرین حضور داشتند تسلیحات جدید دریایی بحرین به نمایش گذاشته شد.

بر اساس گزارش یورو نیوز برخی گزارش‌ها حاکی است که این یگان به پهپاد‌های دریایی، زیردریایی و هوایی مجهز خواهد بود و هدف از راه‌اندازی آن نظارت و تسلط بیشتر بر مسیر‌های دریایی در آسمان و اعماق آبهاست. به گفته فرماندهان ناوگان پنجم دریایی آمریکا که مقر کنونی آن در بحرین است یگان ویژه پهپادی یاد شده از مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای و ائتلاف‌های نظامی برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا از منطقه ی ما چی می خواد؟
برو بیرون اشغالگر.
آخرین اخبار