هشدار انگلیس نسبت به افزایش حملات سایبری در بحبوحه تنش‌های اوکراین

در حالی که تنش‌های میان روسیه و اوکراین در روز‌های اخیر افزایش یافته، مقامات انگلیسی نسبت به افزایش خطر حملات سایبری هشدار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان- مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس که بخشی از آژانس اطلاعاتی این کشور است روز گذشته از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی این کشور خواست در پی افزایش تنش‌های سیاسی در روسیه و اوکراین به تقویت زیرساخت‌های سایبری خود بپردازند.

به گفته خبرگزاری رویترز، در بیانیه‌ای که در این باره توسط مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس منتشر شده، آمده است: ما از جزئیات تحولات و تهدیدات فعلی در مسئله روسیه و اوکراین اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم، اما تجربیات پیشین به ما می‌گویند باید در چنین شرایطی به تقویت زیرساخت‌های سایبری خود بپردازیم.

هفته گذشته وب سایت‌های بانکی و دولتی اوکراین برای مدت کوتاهی از دسترس خارج شد؛ آمریکا و انگلیس این اقدام را حملات سایبری هکر‌های روسی نامیدند و نسبت به تکرار آن هشدار دادند.

روسیه این اتهام را به شدت تکذیب کرد و گفت: هکر‌های روسی در حملات اخیر سایبری هیچ نقشی نداشتند.

معاون وزیر دفاع لیتوانی نیز روز گذشته اعلام کرد: شش کشور از اتحادیه اروپا تیمی از کارشناسان امنیت سایبری را برای کمک به مقابله با تهدیدات سایبری روسیه به اوکراین اعزام می‌کنند.

مارگیریس ابوکوویسیوس، معاون وزیر دفاع لیتوانی در این باره گفت: تیمی از کارشناسان سایبری از لیتوانی، هلند، لهستان، استونی، رومانی و کرواسی برای کمک به تقویت زیرساخت‌های سایبری به اوکراین اعزام شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار