رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز گفت: بالا بودن نرخ فزاینده بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی، بیانگر نداشتن مهارت‌های مورد نیاز برای ورود به بازار کار در این قشر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - آقای رییس پور گفت: به منظور انسجام بخشی به فعالیت‌های مرتبط با توانمندسازی دانشجویان برای کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به بازار اشتغال، مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی تاسیس می‌شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامهرمز می گوید: یکی از ارکان زیر مجموعه دانشکده‌های مهارتی، مدارس عالی مهارتی است که مجری انواع آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت برای مشاغل مختلف است و افراد می‌توانند پس از گذراندن این دوره‌های تخصصی با مدرکی که دریافت می‌کنند در همان زمینه مشغول به کار شوند.

کارگاه‌های کاربنیان نیز از دیگر ارکان این دانشکده‌ها است که در آن دانشجو ضمن تحصیل، به منظور کسب تجربه جهت تولید و آمادگی برای راه اندازی کسب و کار شخصی، بخشی از واحد‌های عملی خود را در کارگاه‌های دانشکده، می‌گذرانند و دانشجویان با مشارکت در تولید می‌تواند برای خود کسب درآمد هم داشته باشد.

نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار سه فرآیند اصلی مورد توجه این مراکز است و دانشگاه، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، مراکز کاریابی و مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی از ارکان مرتبط با این دانشکده هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار