مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: کسبه باید در روز‌های پایانی سال برای جلوگیری از حوادث غیرمنتظره و ناگهانی موارد ایمنی را رعایت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - ابراهیم مطلبی گفت: کپسول‌های شش کیلویی پودر و گاز برای کسبه در نظر گرفته شده است که خوشبختانه به وفور قابل دسترس و تهیه است.

در هر واحد تجاری وجود کپسول آتش‌نشانی الزامی است و در صورتی که متراژ واحد تجاری بیشتر از حد معمول باشد، باید به ازای هر ۵۰ متر یک کپسول اضافه شود.

او با بیان اینکه باید نکات ایمنی برق مورد توجه کسبه قرار گیرد تا از حادثه برق گرفتگی و بروز حادثه جلوگیری شود، گفت: ایمنی برق نکته دیگری است که باید در نظر گرفته شود، مهمترین عامل وجود کلید "محافظ جان" است که از نشت جریان و برق گرفتگی جلوگیری می‌کند، لذا بعد از کنتور اصلی، وجود این کلید ضروری است.

موارد ذکر شده برای تمام اصناف الزامی است و هر صنف با توجه به نوع فعالیت باید نکات ایمنی را رعایت کند تا حوادث غیرمنتظره اتفاق نیفتد، لامپ‌های پر مصرف در ویترین مغازه‌های پوشاک می‌تواند آتش‌سوزی را به همراه داشته باشد، بنابراین کسبه باید به این موارد توجه داشته باشند.

به گفته مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان استفاده از سیستم‌های گرمایشی غیرمتعارف و نامناسب همچون پیک نیک و بخاری‌های بدون دودکش بسیار خطر آفرین است و گازگرفتگی ایجاد می‌کند، حتی ممکن است براثر بی احتیاطی آتش‌سوزی اتفاق بیفتد، به همین دلیل به کسبه توصیه می‌شود از سیستم گرمایشی اصولی، کولر‌های گازی دو زمانه و استاندارد استفاده کنند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.