باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - بهمن جمشیدی گفت: براساس این آمار به طور میانگین روزانه ۶۰ تماس تلفنی مزاحمت بوده است.
او گفت: به دلیل آسیب هایی که مزاحمان تلفنی به سامانه اورزانس می زنند که در صورت شناسایی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
جمشیدی گفت: مزاحمت های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین میبرد که باعث آسیب یا فوت بیماران و مصدومان میشود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی میشود.
رئیس مرکز اورژانس کازرون گفت: برخی از این مزاحمت ها نیز منجر به ماموریت های کاذب و اعزام آمبولانس می شود که علاوه بر هدر رفتن هزینه و سرمایه های ملی به علت تردد آمبولانس ها در مسیر ها می تواند بار ترافیکی را افزایش دهد و حادثه ساز باشد و نیز فرصت خدمات رسانی به بیماران و مصدومان واقعی را از بین ببرد.
او گفت: تمام شهروندان باید مسئولانه از ایجاد مزاحمت های بی مورد و غیرضروری و نا آگاهانه برای اورژانس پرهیز کنند و اقدام به فرهنگ سازی این موضوع برای یگران به ویژه کودکان و نوجوانان باشند.
کازرون از شهرستان های غربی استان فارس بوده که در فاصله آن با شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.
انتهای پیام/ت