وزیر امور خارجه روسیه اظهارات گوترش درباره بحران اوکراین را مغایر با اختیاراتش دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان – سرگئی لاوروف با اشاره به سخنان دبیرکل سازمان ملل در خصوص تنش روسیه و اوکراین، گفت: «معلوم شد که گوترش تحت فشار غرب قرار دارد و اظهارات اخیر او درباره اتفاقات شرق اوکراین با موقعیت و اختیارات او بر اساس منشور سازمان ملل متحد مغایرت دارد.»

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس در جریان دیدار با گیر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، گفت که دبیرکل هرگز در حمایت از توافقات مینسک صحبت نکرده است. وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که دبیرخانه سازمان ملل باید از بی طرفی در هر بحرانی از جمله بحران اوکراین حمایت کند.

لاوروف خاطرنشان کرد که روسیه قبلاً از طریق واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نیویورک، ارزیابی مسکو از اظهارات گوترش را به اطلاع این سازمان رسانده است. وزیر خارجه روسیه همچنین از پدرسن خواست ارزیابی روسیه را شخصاً به دبیرکل منتقل کند.

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک ضربه مهلکی به توافقات مینسک است.

وضعیت در دونباس طی چند روز گذشته رو به وخامت گذاشته است و حملات نیرو‌های اوکراینی باعث تخلیه گسترده در این مناطق شده است. در تلاش برای توقف درگیری، روسیه، دونتسک و لوهانسک را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت شناخت و از اوکراین خواست تا از تشدید اوضاع خودداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار