اپل عمر باتری آیفون ۱۴ را افزایش می‌دهد

اپل برای افزایش عمر باتری آیفون ۱۴ تراشه‌های شرکت TSMC را جایگزین سامسونگ کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ظاهرا اپل در حال آماده شدن برای افزایش عمر باتری آیفون ۱۴ با تعویض اجزای ۵G است. طبق گزارش‌ها، اپل شرکت TSMC را جایگزین سامسونگ برای تراشه‌های RF ۵G خود در آیفون بعدی کرده، در حالی که تراشه‌های ۵G دومی برای مصرف انرژی کمتر ساخته شده‌اند.

به گزارش digitaltrends، با آیفون ۱۲، لیست آیفون‌های اپل به دلیل استفاده از باتری ۵G (و باتری‌های کوچکتر) عمر باتری ضعیف تری نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته اند. اپل از آن زمان تاکنون کار‌های زیادی برای رفع این موضوع انجام داده و اکنون گوشی هایش در این رده پیشرو هستند. گفته می‌شود تراشه‌های TSMC روی فرآیند ۶ نانومتری کار می‌کنند. این بدان معنی است که فضای فیزیکی کمتری را اشغال می‌کنند و در هنگام استفاده نیز انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

عمر باتری یکی از معنی دارترین ویژگی‌هایی است که یک گوشی می‌تواند داشته باشد و این یکی از ویژگی‌هایی است که در بسیاری از بهترین گوشی‌های هوشمند در مقایسه با نمایشگر‌ها یا دوربین‌ها نادیده گرفته شده است. در جایی که تلفن‌هایی مانند Pixel ۶ Pro و S۲۲ Ultra با باتری‌های ۵ooomAh توان ماندگاری کافی را مدیریت می‌کنند، آیفون ۱۳ پرو و ​​۱۳ پرو مکس علی‌رغم ظرفیت‌های کوچک‌تر رتبه‌بندی شده ۳ تا ۴ هزار میلی‌آمپر میزان بسیار خوبی را نشان می‌دهند.

آیفون

طبق گزارشات اگر اپل در بحث افزایش ماندگاری انرژی باتری‌ها سرمایه‌گذاری کند و گوشی‌های هوشمندی بسازد که حتی عمر طولانی‌تری داشته باشند، ممکن است این شرکت به خوبی شهرت خود را برای استقامت در بخش باتری حفظ کند. اکونومیک تایمز می‌گوید که اپل در حال حاضر تولید انبوه آزمایشی آیفون بعدی را آغاز کرده، زیرا طراحی آن نهایی شده است. با در نظر گرفتن این موضوع و با ممانعت از اختلالات عمده در زنجیره تامین طی چند ماه آینده، همانطور که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، می‌توان آیفون جدید را برای عرضه در پاییز مشاهده کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار