مراسم دومین سالروز شهادت پرستار جوان گیلانی، نرجس خانعلی زاده فردا در کلاچای برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - مراسم دومین سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده، نخستین شهید مدافع سلامت کشور ساعت ۱۵ فردا (پنجشنبه ۵ اسفند ماه) در سالن ورزشی شهدای کلاچای برگزار می‌شود.

کلاچای از توابع شهرستان رودسر در ۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان است.

نرجس خانعلی زاده، پرستار جوان بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان سال ۱۳۹۸ در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران؛ حین رسیدگی به بیماران، به کووید ۱۹ مبتلا و بستری شد.

نخستین شهید مدافع سلامت کشور روز سه شنبه ۶ اسفند ماه در سن ۲۴ سالگی و در راه خدمت به سلامت جامعه، جان خود را از دست داد.

مراسم دومین سالروز شهادت نرجس خانعلی زاده فردا برگزار می‌شود

تغییر نام خیابان پورسینای رشت به اسم نرجس خانعلی زاده

در آستانه دومین سالگرد شهادت پرستار شهید نرجس خانعلی زاده، مراسم رونمایی از تابلوی خیابان نامگذاری شده به نام اولین شهیده پرستار مدافع سلامت کشور امروز در رشت برگزار شد.

تغییر نام خیابان پورسینای رشت به اسم نرجس خانعلی زاده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا زمانی که برخی‌ها از کنار بیمارستان هم عبور نمی‌کردند، پرستاران فداکاری مثل شهید خانعلی زاده در مواجهه مستقیم با بیماران در بخش‌های ویژه و با روحیه جهادی از خودگذشتگی کردند.

به گفته ارسلان سالاری این پرستار شهید گیلانی در ۱۸ سالگی کارت اهدای عضو گرفت، در ۲۱ سالگی سرپرستی یک کودک ۴ ساله را بر عهده گرفت و در ۲۴ سالگی شهید شد.


بیشتر بخوانید


او همچنین یاد و خاطره ۳۰ شهید خدمت کادر بهداشت و درمان گیلان در دوران کرونا را گرامی داشت.

تغییر نام خیابان پورسینای رشت به اسم نرجس خانعلی زاده

فرمانده نیروی انتظامی گیلان هم با اشاره به نظامی بودن پدر شهید نرجس خانعلی زاده گفت: افتخار ماست که این شهید از خانواده نیروی انتظامی است.

به گفته سردار عزیزالله ملکی، نیروی انتظامی در سطح کشور ۱۶۰ نفر را در مقابله با ویروس کرونا از دست داده است که ۴ نفر از آن‌ها گیلانی هستند.

تغییر نام خیابان پورسینای رشت به اسم نرجس خانعلی زاده

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت نیز در خصوص علت انتخاب خیابان پورسینای رشت برای تغییر نام به اسم شهید نرجس خانعلی زاده گفت: به دلیل اینکه مراکز درمانی بسیاری در این مسیر وجود دارد، این خیابان را به نام نخستین شهید مدافع سلامت کشور تغییر دادیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.