رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر کرمانشاه گفت : بودجه ۳۶۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۱ شهرداری کرمانشاه تصویب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سید حجت الله موسوی اجاق گفت : پس از بررسی‌های صورت گرفته در شورا، در نهایت بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه با رقم ۳۶۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر کرمانشاه در خصوص میزان رشد بودجه سال آینده نسبت به مصوب امسال دو مدل رشد شامل رشد واقعی و غیرواقعی داریم.

بودجه امسال شهرداری کرمانشاه ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود که از این میزان تنها ۱۰۵۰ میلیارد تومان آن یعنی چیزی حدود ۳۵ درصد محقق شد.

اگر بودجه سال آینده را نسبت به مصوب بودجه امسال درنظر بگیریم رشدی حدود ۲۰ درصدی داشته و اگر نسبت به بودجه محقق شده که بودجه واقعی است در نظر بگیریم حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

سهم بودجه جاری و عمرانی به ترتیب در بودجه سال آینده شهرداری کرمانشاه ۳۱ و ۶۹ درصد است از بودجه ۳۶۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری کرمانشاه ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن به بودجه جاری و ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن به بودجه عمرانی اختصاص دارد.

از جمله مهمترین این پروژه‌ها، قطار شهری کرمانشاه است که حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

سال آینده ۲۰۰ میلیارد تومان به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان به ترمیم و نگهداری آسفالت اختصاص داده شده است.

در بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای حفظ و نگهداری فضای سبز و اجرای تقاطع‌ها در نظر گرفته شده است.

درآمد‌های بودجه سال آینده از بخش‌های متعدد تامین می‌شود، سهم هر منطقه شهرداری، سازمان‌ها و معاونت در تحقق این بودجه مشخص شده است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته سال آینده باید ۳۰ میلیارد تومان از درآمد‌های شهرداری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی که مسئولیت آن با سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری شهرداری است، محقق شود.

متاسفانه بخش سرمایه گذاری در شهرداری کرمانشاه به دلیل عملکرد و تخلفات صورت گرفته در دوران مدیریت قبلی شهرداری بسیار ناکارآمد شده که از جمله مصادیق آن می‌توان به سرمایه گذاران پروژه‌های تله کابین، فانفار و... اشاره کرد که عمده این سرمایه گذاران یا فراری هستند و یا به دلیل تخلفات خود سرمایه گذاران عمدتا در قوه قضاییه پرونده دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.