معاون وزیر ورزش و جوانان:

سرمایه گذاری بخش خصوصی باعث تقویت ورزش حرفه‌ای می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش دولت بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ورزش است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  پولادگر در مراسم افتتاح طرح ورزشی گفت: تلاش دولت بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ورزش است و این هوشمندانه‌ترین نوع سرمایه گذاری است.

وی افزود: حضور بخش خصوصی در بخش ورزش از لحاظ اجتماعی باعث کاهش اعتیاد می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر وضعیت زیرساخت‌های ورزش کشور خوب است، ولی کافی نیست و با توجه به محدودیت منابع مالی باید در تخصیص و تقسیم منابع، فاکتور‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

پولادگر ادامه داد: باتوجه به این موضوع، رشته‌هایی که توان و استعداد کسب مدال در عرصه‌های مهم ملی و بین المللی را دارند مورد حمایت بیشتر و جدی‌تر قرار می‌دهیم.

وی افزود: در اعزام‌های قهرمانان با توجه به اینکه منابع مالی کم است، تاکید ما در وزارتخانه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کیفی گرایی است که مبنای اعزام‌ها خواهد بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر استعدادیابی، افزود: شناسایی و حفظ استعداد‌ها و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

پولادگر در خصوص تصمیم جدید برای واگذاری سرخابی‌ها نیز گفت: همان تصمیم قبلی که برای خصوصی سازی این دو باشگاه پرطرفدار گرفته شده را پیش برده و در حال اجرای آن هستیم و عزم و جزم وزارتخانه همین است.

وی اضافه کرد: با توجه به این تصمیم، حدود ۱۵ درصد سهام پرسپولیس و استقلال به هواداران و سهام داران واگذار می‌شود.

پولادگر درخصوص برنامه مدون وزارت ورزش در حوزه ورزش قهرمانی نیز گفت: مهمترین ارکان حوزه ورزش قهرمانی فدراسیون‌ها هستند که بعد از آن ادارات کل و هیات‌های ورزشی قرار دارند که با اساسنامه و شرایط جدید که از آرا و نظرات جامعه ورزش و جوانان بهره‌مند است فعالیت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: محوریت این اساسنامه اینگونه است که تمامی ورزشکاران و فعالان ورزشی در مهمترین تصمیم گیری‌های رشته مرتبط دخیل هستند که پیش از این چنین نبود.

پولادگر گفت: قبلا فقط رییس فدراسیون با برگزاری مجمع انتخاب می‌شد، اما اکنون تمام اعضای هیات رییسه هم با رای اعضای مجمع انتخاب می‌شوند که همه این‌ها بیانگر برنامه تدوین شده در حوزه ورزش قهرمانی است.

اعلایی استاندار هم در این مراسم گفت: ظرفیت‌های انسانی خوبی در استان و در رشته‌های ورزشی وجود دارد که می‌تواند منشا نشاط در جامعه و افتخارات ملی باشد.

اعلایی افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به سرمایه گذاری در زیر ساخت‌ها است که باید بخشی از سوی دولت و بخشی هم از سوی بخش خصوصی پیگیری شود.

استاندار گفت: مقوله ورزش و اقتصاد آن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار