نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که بغداد به سمت آغاز جدیدی در روابط خود با جامعه جهانی حرکت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مصطفی الکاظمی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد بسته شدن پرونده قطعنامه‌های سازمان ملل متحد آغاز جدیدی برای بغداد به منظور احیای نقش خود است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، نخست‌وزیر این کشور در توئیتی نوشت: «بغداد با بستن پرونده قطعنامه‌های سازمان ملل متحد که ناشی از رژیم سابق است و این کشور طی ۳۲ سال بهای سنگینی بابت آن پرداخته، تلاش می‌کند در مسیر روابط عادی با همسایگان، هم پیمانان و جامعه جهانی حرکت کند.»

براساس گفته‌های الکاظمی این آغاز جدیدی برای عراق است تا نقش خود را از طریق دیدگاه دولتی بازیابی کند.

گفتنی است بعد از اشغال کویت به وسیله عراق کمیته غرامت سازمان ملل متحد در ماه مه سال ۱۹۹۱میلادی براساس مصوبه شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شد و دولت عراق را به پرداخت ۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ملزم کرد.

این غرامت به دولت کویت و زیرمجموعه‌های آن و دیگر افراد و شرکت‌ها و مجموعه‌هایی پرداخت شد که در حمله نظامی عراق به کویت و اشغال این کشور، آسیب دیده بودند.

در این رابطه شورای امنیت با برگزاری نشستی به اتفاق آرا رسماً به مأموریت کمیته سازمان ملل برای جبران خسارات ناشی از حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ پایان داد و فؤاد حسین، وزیر امور خارجه عراق بعد از این تصمیم اعلام کرد که بغداد در حال ورق زدن صفحه جدیدی از تاریخ خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار