غربالگری بینایی بیش از ۳۹ هزار کودک در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ۳۹ هزار و ۵۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال از ابتدای سال تاکنون در خراسان جنوبی تحت سنجش بینایی قرار گرفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - عرب نژاد گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می شود.

به گفته او  برنامه غربالگری بینایی به صورت مستمر در پایگاه‌های دائمی تا پایان سال اجرا می‌شود .

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون  ۳۹ هزار و ۵۰۰ کودک در سطح یک مورد غربال بینایی قرار گرفتند.

او گفت: از این عده حدود سه هزار کودک (کودکان مشکوک به کم بینایی) برای معاینات بیشتر و دقیق‌تر به سطح دو غربال بینایی ارجاع شدند.

عرب نژاد گفت: تاکنون ۲۵۰ کودک دارای تنبلی چشم تشخیص داده شدند و ۹۵۰ کودک نیز دارای اختلال بینایی بودند که مداخلات درمانی برای این کودکان در استان انجام شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون خراسان جنوبی دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه غربالگری بینایی است و همچنین ۴۴ پایگاه دائمی و ۶۸۰ پایگاه غیردائمی دراستان، درحال ارائه خدمت به همشهریان هستند.

عرب نژاد گفت: باتوجه به برنامه کشوری غربالگری از اولویت‌های ماست و هم اکنون  ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۲ چشم پزشک در استان در این برنامه همکاری دارند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.