رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌هایی علیه شرکت سازنده خط لوله گاز نورداستریم ۲ وضع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در ادامه اقدامات یک‌جانبه غرب برای افزایش تنش‌ها میان روسیه و اوکراین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، تحریم‌هایی علیه شرکت سازنده خط لوله گاز نورداستریم ۲ وضع کرده است.

بایدن در بیانیه مطبوعاتی خود با بیان آنکه تحریم‌های امروز (چهارشنبه) در ادامه گام‌های مقابله با روسیه است، افزود: «به دولت آمریکا دستور دادم تا تحریم‌هایی علیه نورداستریم ۲ و افسرانی که با آن همکاری می‌کنند، وضع کنند.»

شب گذشته به دنبال افزایش تنش میان روسیه و اوکراین، جو بایدن با ادعای آنکه روسیه تهاجم خود به اوکراین را آغاز کرده است، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه معرفی کرد.

بایدن در آن زمان مدعی بود اگر روسیه بازهم تهاجم خود به اوکراین را ادامه دهد، واشنگتن از تحریم‌های بیشتر و کمک‌های نظامی مضاعف بهره خواهد برد.

بانک «وینشیکنوم بانک» (VEB) و یک مؤسسسه مالی نظامی از روسیه در تحریم‌های شب گذشته هدف قرار گرفتند. ۵ کشتی متعلق به «Promsvyazbank» نیز از جمله مواردی بودند که گفته شد علیه آن‌ها اقداماتی صورت خواهد گرفت، تحریم‌ها شامل اشخاص و خانواده نزدیک به ولادیمیر پوتین نیز بود.

بایدن پیش از تحریم‌های شب گذشته نیز از سوی دو حزب اصلی آمریکا تحت فشار بود که تحریم‌هایی شدید علیه روسیه وضع کند. نمایندگان آمریکایی که در این مدت تمام تلاش خود را برای بالا بردن تنش میان روسیه و اوکراین داشتند، در حال حاضر نسبت به اقدامات پوتین برای به رسمیت‌شناختن دونتسک و لوهانسک واکنش داده و از بایدن خواستند تا تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کند.

خط لوله نورداستریم ۲ بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان درنهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
این وسط فقط آلمان متضرر میشه و احتمالا وادارش می‌کنند تامین انرژی رو از آمریکا به ده برابر قیمت انجام بده
آخرین اخبار