وزیر خارجه عربستان مدعی شد که حمله نظامی به یمن با هدف حفاظت از دولت مستعفی منصور هادی بوده، اما بیش از حد انتظار آن‌ها طولانی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفت: «ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید.»

وزیر خارجه عربستان بدون اشاره به نقض همیشگی توافق آتش‌بس و بمباران مردم یمن، افزود: «ما در ماه مارس گذشته پیشنهاد آتش‌بس و یک فرآیند سیاسی را ارائه دادیم و این دومین بار است که عربستان این پیشنهاد را مطرح می‌کند. اما متأسفانه حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) تاکنون پیشنهاد ما را نپذیرفتند و از انجام هرگونه مذاکره مثبت در این مورد خودداری می‌کنند.»

این در حالی است که دولت نجات ملی یمن بر لزوم رفع محاصره همه جانبه این کشور تأکید می‌کند و خواستار توقف کامل حملات ائتلاف متجاوز سعودی به سرکردگی عربستان و مزدورانش برای ورود به گفت‌وگو برای ایجاد راه‌حل سیاسی است.


بیشتر بخوانید:


فیصل بن فرحان مدعی شد عربستان هرکاری که می‌تواند برای حفاظت از مناطق تحت کنترل دولت مستعفی و فراری منصور عادی انجام می‌دهد و بدون اشاره به حملات ائتلاف علیه مردم غیرنظامی یمن گفت: «ما با قدرت بیشتری در مأرب مداخله کردیم تا مورد تهاجم قرار نگیرد تا به حوثی‌ها هم بگوییم که راه خشونت کمکی نخواهد کرد و راهی جز گفت‌وگو وجود ندارد.»

وزیر خارجه سعودی جنبش انصارالله را به دلیل انجام عملیات‌های نظامی برای آزادسازی مناطق تحت تسلط ائتلاف سعودی و مزدورانش نظیر مأرب، مسئول تشدید تنش دانسته است.

فیصل بن فرحان درباره عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه پایگاه‌های نظامی عربستان و امارات نیز گفت: «متأسفانه همه این‌ها نشان‌دهنده این است که حوثی‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند آنچه را که به نفع یمن است، انجام دهند، بلکه تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند که راه بهتری برای خود می‌دانند.»

وزیر خارجه سعودی خواستار همکاری شرکای عربستان در جامعه بین‌الملل برای اعمال فشار بیش‌تر بر جنبش انصارالله در قبول آتش‌بس ادعایی آل‌سعود شد و ادعا کرد اگر چنین نشود عواقبی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار