استاندار یزد گفت: ایجاد سازوکار قانونی برای مدیریت راهبردی و قوی‌تر در سطوح استانی برای صنعت گردشگری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد -  مهران فاطمی گفت: نیروی انسانی یزد در حوزه میراث فرهنگی از جمله ظرفیت‌های شاخص این استان برای توسعه پایدار است.

او می گوید:  در مسیر تعالی از تمام ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل استفاده می‌کنیم.

استاندار یزد گفت: توسعه پایدار و همه جانبه این استان در گرو تقویت دو بال فناوری و گردشگری است.

او می گوید: ایجاد منطقه ویژه گردشگری باید در اولویت اجرایی مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان یزد باشد.

 مهران فاطمی گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری به عنوان یکی از اصلی‌ترین مصوبات سفر رئیس جمهور به یزد از جمله الزامات اجرایی در این حوزه است که مدیرکل جدید میراث فرهنگی در این استان باید پیگیری کند.

این موضوع را فاطمی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مطرح کرد.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: در آستانه نوروز قرار داریم و پیش بینی می‌شود نوروز امسال حجم مسافرت به استان  افزایش یابد.

او می گوید: لازمه اینکه ما بتوانیم خدمات مناسب به مسافران بدهیم هماهنگی‌هایی است که در ستاد‌های خدمات سفر در استان‌ها شکل می‌گیرد و دستگاه‌های اجرایی که عضو ستاد هستند باید با جدیت ورود پیدا کنند و آمادگی لازم را برای پذیرش مسافران داشته باشند.

آخوندی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: برنامه‌های میان مدت و بلند مدت برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری استان یزد از جمله حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی در دستور کار است.

او می گوید: نهضت مردمی کردن حفاظت از میراث فرهنگی را در دستور کار داریم که با تشکیل هیئت امنای بافت تاریخی و انجمن حامیان میراث فرهنگی، مردم به جای دستگا‌های دولتی از بافت تاریخی محله شان محافظت خواهند کرد.

آخوندی یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به یزد  بحث منطقه ویژه گردشگری است که مطالعه آن شروع شده و  در حال تعیین  مشاور و بعد از تهیه طرح در هیئت دولت مصوب و به مجلس ارسال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: اخذ مجوز منطقه آزاد و یا ویژه نقش بسیار مهمی در مدیریت بافت تاریخی و جذب گردشگر خواهد داشت.

در این آیین از زحمات سیدمصطفی فاطمی مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تجلیل و احمد آخوندی به عنوان مدیرکل جدیدمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار