مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: زمینه حضور سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان فراهم است، مشوق‌های سرمایه‌گذاری خوبی به بخش خصوصی فعال در این حوزه اختصاص داده می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - خلیل عوض‌زاده  گفت : اخیراً تفاهم نامه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و بررسی تسهیل امر سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان میان استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) منعقد شده که به موجب آن مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در استان اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان می گوید:سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر از پنج کیلووات تا هفت مگاوات در حوزه کاری این شرکت قرار دارد،  صادارت انرژی به استان‌های همجوار و کشور‌های افغانستان و پاکستان به غیر از دوره پیک و فصل‌های پرمصرف سال از جذابیت‌های دیگر برای سرمایه‌گذاران این بخش است.

او گفت: اخیراً یک واحد نیروگاهی خورشیدی با قدرت ۱۰ کیلووات به شبکه تولید برق تجدیدپذیر استان اضافه شده و در مجموع ۱۱۰ واحد انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و بادی با میزان تولید برق ۶۹۰ کیلووات در حوزه توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان فعال است.

عوض‌زاده گفت:توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از نیاز‌های ضروری کشور است که در در دولت سیزدهم به عنوان یک برنامه محوری دنبال می‌شود،  ۱۵ واحد نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی توسط متقاضیان این نیروگاه‌ها در استان در دست اجراست که مراحل احداث آن‌ها در حال نهایی شدن است.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  میزان ظرفیت تولید انرژی پنج تا ۱۵ کیلووات در بخش خانگی و بیشتر از آن در حوزه سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد و متقاضیان بخش خانگی می‌توانند با مراجعه به دفتر انرژی‌های تجدیدپذیر این شرکت درخواست خود را ارائه نمایند و پس از تایید فنی، نسبت به ثبت‌نام درخواست خود در سامانه "مهرسان" اقدام کنند.

او گفت: متقاضیان در صورتی که خواهان سرمایه‌گذاری بیش از این میزان کیلووات عنوان شده در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر باشند، باید علاوه بر ارائه درخواست به شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان نسبت به دریافت استعلام وضعیت مالکیت زمین نیروگاه از سازمان منابع طبیعی اقدام کنند. در حال حاضر بیش از ۷۰۰ درخواست متقاضی توسط دفتر انرژی‌های تجدید پذیر این شرکت ثبت و در حال بررسی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار