وزیر بهداشت گفت: ۹۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور مربوط به کسانی است که واکسن نزده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر - بهرام عین اللهی گفت: بر اساس مطالعات مستند شده کسانی که واکسن نمی‌زنند بیش از ۱۰ برابر احتمال مرگ و میر و صدمه آن‌ها بیشتر است.

این موضوع را وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به خبرنگاران اعلام کرد.

به گفته او بحث‌های ضد واکسن تنها محدود به ایران نیست و در خیلی از کشور‌ها این مساله مطرح است، اما دانشمندان جهان به این اجماع رسیده اند که مهمترین راهی که می‌تواند از کرونا جلوگیری کند تزریق واکسن است.

عین اللهی می گوید: هر کشوری که واکسیناسیون بیشتری داشته مرگ و میر کمتری نیز داشته است.

وزیر بهداشت گفت: هر واکسنی که به کشور وارد می‌شود باید منشاء و مبدا آن مورد بررسی قرار گیرد و به تایید برسد، با توجه به اینکه واکسن‌های اهدایی وارد شده از کشور لهستان مورد تایید سازمان غذا و دارو نبود با آن کشور تماس گرفته و آن واکسن‌ها برگشت داده شد و به همان تعداد واکسن‌هایی که مورد تایید بود وارد و جایگزین شد.

بیمه‌ها برای ارائه خدمات رایگان در زمینه فرزند آوری به مردم کمک کنند

عین اللهی می گوید: یکی از وظایف مهم وزارت بهداشت ترویج فرزند آوری با هدف جوان شدن جمعیت است که در سال‌های گذشته کم رنگ شده بود.

به گفته او بیمه‌ها باید از همه امکانات خود برای ارائه خدمات رایگان به مردم استفاده کنند.

وزیر بهداشت گفت: تلاش می‌شود بتوانیم خانم‌های بارداری که بیمه نیستند به محض بارداری بیمه شوند و یک فضای تشویقی برای فرزندآوری در جامعه ایجاد شود.

اقدام‌های جدی برای برطرف کردن کاستی‌های بخش سلامت استان بوشهر نیاز است

به گفته وزیر بهداشت استان بوشهر از جمله استان‌های محروم کشور به شمار می‌رود که میزان امکانات حوزه سلامت آن نسبت به جمعیت کمتر است و باید اقدامات جدی در زمینه حل این کمبود‌ها صورت بگیرد.

عین اللهی درباره بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: این بیمارستان به عنوان تنها مرکز آموزشی استان بوشهر تعداد تخت‌هایی که دارد جوابگوی جمعیت استان نیست و باید طرح گسترش آن فراهم شود.

بیمارستان سلمان فارس تامین اجتماعی بوشهر امکان تبدیل به مرکز آموزشی را دارد و در این باره با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت شد که او نیز موافقت کرد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح روز پنجشنبه برای انجام سفر یک روزه وارد بوشهر شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
برا همینه آمار ندارید؟ واکسن به هیچ دردی نمیخوره. همونطور که بیشتر بستری و فوت شدگان در آمریکا، انگلیس و .. واکسن زده‌ها هستند تو ایران هم همینه. تنها خاصیت واکسن دادن امید کاذب به بعضیهاست که باورش دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
احتمالا منظور وزیر از دانشمندان جهان !!!!!! همان طراحان این ویروس دستکاری شده است که اقتصادشان را بر مبنای فروش واکسن تنظیم کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
بجای عذرخواهی بازهم بر حرف غلطت اصرار داری؟ جان و سلامتی ما که بازیچه نیست!