امضای ۱۰ تفاهم نامه میان شرکت پتروشیمی بوعلی و شرکت‌های داخلی

مدیر بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا گفت: امسال ۱۰ تفاهم نامه با شرکت‌های داخلی امضا کردیم که در جهت  سیاست حمایت از تولید داخل به مانند سال‌های گذشته که تفاهم نامه‌ها پس از امضا به مراحل قرارداد و تولید رسید،

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - اردلان صداقت زاده گفت:  تلاش خواهیم کرد تا حمایت از ساخت داخل و تولید ملی را ادامه دهیم تا سرمایه‌ای از کشور خارج نشود.

به گفته او  نخستین تفاهم نامه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با شرکت فاتح صنعت کیمیا به منظور بهره برداری از برج ۸۰۰۱ و دو کوره به امضا رسید.

 مدیربازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا در تشریح این تفاهم نامه گفت: برج ۸۰۰۱ با صدمتر ارتفاع، ۱۲۰۰ تن وزن و ۸ متر قُطر برای نخستین بار با حمایت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کشور ساخته شده است که این مایه افتخار است و باید اعلام کنیم با اجرای این پروژه از سوی شرکت‌های داخل، از خروج ۱۱ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شده است.

در دیگر تفاهم‌نامه در روز پایانی رویداد حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش، ساخت کاتالیست اچ‌دی‌اس از سوی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به شرکت دانش بنیان داخلی سپرده شد و آخرین تفاهم نامه در روز پایانی نمایشگاه حمایت از ساخت داخل، ساخت کاتالیست هیدروژیناسیون بنزین پیرولیز و کاتالیست واحد زایلین‌ها که پیش از این با حمایت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا داخلی سازی شده بود، به یک شرکت دانش بنیان داخلی سپرده شد.

این مقام مسئول می‌گوید: در کنار افزایش مستمر تولید در سال‌های گذشته، چندین پروژه ملی در سطح مجتمع داشتیم که واحد شیرین سازی به عنوان نخستین پروژه، امسال با اعتماد به متخصصین داخل کشور و تجهیزات ایرانی به بهره برداری رسید و وارد مدار تولید شد.

 آئین امضای تفاهم نامه حمایت از ساخت داخل با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور و مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در کیش برگزار شد.

سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در کیش روز پایانی خود را سپری می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار