تاکید بر بهره گیری از روش‌های خلاقانه در جذب مسافران نوروزی به قزوین

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: روش‌های خلاقانه در جذب مسافران نوروزی به استان باید مورد توجه ستاد خدمات سفر قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین -  مهدی رجحانی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر‌های نوروزیتاکید بر بهره گیری از روش‌های خلاقانه در جذب مسافران نوروزی در قزوین قزوین افزود: برای معرفی قزوین باید فراتر از شیوه‌های سنتی عمل کرد و به سراغ ظرفیت‌های مدرن جذب مخاطب رفت که دارای برد فرا ملی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قزوین برای جذب گردشگران، اضافه کرد: باید در کنار برنامه ریزی برای جذب گردشگر، رعایت ضوابط و مقررات در توسعه زیرساخت‌های گردشگری مورد توجه جدی باشد.

رجحانی تاکید کرد: اعضای ستاد خدمات سفر در استان با رویکرد خلاقانه می‌توانند گردشگران و مسافران عبوری را به استان جذب کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ سال گذشته شیوع کرونا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که گا‌ها در شرایط روحی خوبی قرار ندارند و باید در ایام نوروز با ابتکار و امید آفرینی شرایط با نشاطی را برای شهروندان و مسافران با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: قزوین یک استان خاص در جریان‌های ملی است و مسافران ما بیشتر عبوری هستند بنابراین باید برای جذب این افراد تمرکز لازم را در راه‌های استان داشته باشیم.

وی بر استفاده از ظرفیت بیلبورد‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در سطح معابر و آزادراه‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به واقع شدن قزوین در شاهراه ارتباطی شمال، جنوب، شرق و غرب کشور و تردد قابل توجه در این محدوده به‌ویژه در ایام نوروز، تعداد بیلبورد‌های معرفی جاذبه‌های استان باید افزایش یابد.

رجحانی اضافه کرد: همچنین باید برنامه‌های نوروزی از مراکز بین راهی استان شروع تا مراکز استان انتقال یابد.

وی یاد آور شد: مساجد و نمازخانه‌های بین راهی برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی باید به شکل مطلوب آماده شوند و ترمیم محور‌های منتهی به مراکز گردشگری در استان نیز در دستور کار قرار گیرد.

هرگونه افزایش نرخ تاسیسات گردشگری در استان قزوین ممنوع است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم گفت: هر گونه افزایش نرخ تاسیسات گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۱ ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود.

علیرضا خزائلی افزود: در دو سال گذشته به دلایل محدودیت‌های کرونایی، سفر به استان‌ها ممکن نبود، اما امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت‌ها، ممکن است سفر‌های استانی مردم افرایش یابد.

خزائلی تصریح کرد: پس از شیوع کرونا و ممنوع شدن سفر‌های نوروزی و غیرفعال شدن بسیاری از مراکز گردشگری، صنعت گردشگری کشور با مشکلات زیادی مواجه شده است و امسال فرصتی برای بازیابی واحد‌های گردشگری است..

وی تاکید کرد: سلامتی مردم اولویت اصلی این ستاد است و امسال نوروز فعالیت ستاد خدمات اجرایی سفر در راستای پیشگیری از ویروس کرونا خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی، آمادگی تأسیسات گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان ضروری است.

خزائلی از تشکیل ستاد خدمات سفر در سرتاسر استان خبر داد و با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های راهیان نور نیز امسال زیر نظر این ستاد است، افزود: ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها در فرمانداری و دبیرخانه این ستاد نیز در ادارات میراث فرهنگی شهرستان مستقر است و این ستاد‌ها امور مربوط به آمادگی شهرستان‌ها برای میزبانی از مسافران نوروز ۱۴۰۱ را پیگیری خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ایام نوروز نیز با تیمی متشکل از دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در اماکن خدماتی و گردشگری جهت نظارت و بازدید نوروزی حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار