استاندار ایلام گفت: توسعه مبادلات در تمامی حوزه‌ها بین ایلام و واسط عراق دو استان را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داده و موجب رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای حسن بهرام نیا در دیدار با استاندار واسط عراق، این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت توسعه اقتصادی دو استان واسط عراق و ایلام است و می‌توانیم شاهد توسعه و پیشرفت این دو استان در آینده نزدیک باشیم.

مردم دو استان ایلام و واسط قرن‌ها در کنار هم زندگی کرده و دارای اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی هستند و قرابت‌های فامیلی گسترده در مرز‌های دو کشور وجود داشته است.

 اگر چه در زمان حاکمیت رژیم بعث این ارتباط به حداقل رسید، اما پس از آن ارتباطات زیادی بین دو کشور برقرار و روز به روز این ارتباطات افزایش می‌یابد.

 پس از ظهور داعش در کشور عراق تحولاتی ایجاد شد و در این راه عده زیادی به شهادت رسیدند که این شهادت‌ها تلفیقی از خون این شهیدان (شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس) بود.

 در حال حاضر بیش از ۶۵ درصد زوار اربعین از مرز ایلام به عتبات عالیات سفر می‌کنند که نقش استاندار واسط در حوزه نظامی و امنیتی برجسته بوده است که بابت این مهم قدردانی می‌کنیم.

توسعه ایلام و واسط در گرو گسترش مبادلات است

در مرز شهابی و چنگوله مقرر شده بود که استانداران مجوزات لازم را احصا و اخذ کنند و نسبت به زیرساخت‌های بازارچه مذبور اقدام کنند، چراکه با ایجاد بازارچه موقت می‌توانیم برای بهبود وضع معیشتی مرزنشینان اقدام کنیم.

 مقرر شد برای ایجاد کنسول گری در دو استان از طریق وزارت خارجه اقدامات لازم انجام شود.

 از دو شهرستان مهران و بدره مقرر شده بود با تشکیل کار گروهی مسایل را پیگیری کنند با توجه به توانمندی ایلام از نظر فنی و حرفه ای، بوم گردی مهندسی، استانداران ایلام و واسط ظرف سه ماه همکاری‌های خود را آغاز کنند.

 تبادلات اقتصادی گسترده بین ۲ طرف به منظور توسعه روابط بین دو استان در آینده نزدیک را شاهد خواهیم بود.

خروجی این جلسه عایداتی دارد که مستقیم برای توسعه و پیشرفت دو استان موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.