معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه از راه اندازی نخستین نقاهتگاه، نگهداری و سازماندهی سگ‌های ولگرد کشور در تربت حیدریه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  احسان کریمی گفت: با توجه به حساسیت موضوع سگ‌های ولگرد کارگروهی با همکاری دستگاه‌های متولی تشکیل شد و از آنجا که مدتی است شاهد حوادث دلخراشی از حمله سگ‌های ولگرد به مردم بودیم موضوع جمع آوری، عقیم سازی و نگهداری این حیوانات در دستور کار قرار گرفت.

تاکنون از ابتدای امسال ۲هزارو ۸۰۰ قلاده سگ در تربت حیدریه قلاده گذاری و واکسیناسیون انجام شده است.

یوسف زاده رئیس کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری شورای شهر تربت حیدریه گفت: با همکاری شهرداری مکانی در مجاورت مرکز فنی پسماند تربت حیدریه با مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع و ظرفیت ۲ هزار قلاده مشخص شد که این مکان مرمت و بازسازی و آماده پذیرش سگ‌های بلاصاحب شد.

او گفت: این سوله دارای اتاق معاینه و عقیم سازی، بخش مربوط به نگهداری سگ‌های نَر، بخش مربوط به نگهداری سگ‌های ماده و قسمتی از سوله به منظور قرنطینه سگ‌هایی که مشکوک به بیماری هاری می‌باشند پیش بینی شده است.

جمع آوری روزانه ۳۰ قلاده سگ

وحید فرخ تبار شهردار تربت حیدریه گفت: یکی از معضلات مدیریت شهری در جهان و شهر‌های کشور ما افزایش روزانه تعداد سگ‌های بلا صاحب است و این سگ‌ها برای تامین غذای مورد نیاز به شهر‌ها می‌آیند و روز به روز نیز با زاد و ولد تعداد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: روزانه ۳۰ قلاده سگ ولگرد از سطح شهر تربت حیدریه جمع آوری و به این مکان منتقل خواهند شد و امیدواریم ظرف یک ماه آینده این مشکل را در سطح شهر بطور کامل رفع کنیم و همچنین این کار بعنوان پایلوت کشوری خواهیم بود.

انتهای پیام//ا. غ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.