سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره فرهنگی و بومی با محوریت عروسک سازی در استان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - درخشان یکی از مهمترین رسالت این سازمان در حوزه فرهنگی را خلق آثار هنری عنوان کرد و گفت: در این رابطه اولین جشنواره تولیدات کالا‌های فرهنگی و بومی با رویکرد عروسک سازی توسط بانوان استان برگزار شد.

او با بیان اینکه شرکت کنندگان، ۸۵ آثار به این جشنواره ارسال کردند، گفت: از این تعداد ۱۱ اثر توسط هیات داوران برتر تشخیص داده شد که با اهداء لوح از آن‌ها تجلیل شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه  نفرات برتر به جشنواره ملی که در تهران برگزار می‌شود معرفی شدند، گفت:  برگزاری این جشنواره در سال نخست، با ارسال حدود ۸۵ اثر هنری کاری ارزشمند است و اگر برای سال آینده قرار بر برگزاری جشنواره بود، جشنواره را در سطح گسترده و همایشی با حضور هنرمندان خلاق برگزار خواهیم کرد.

او با تاکید بر تداوم برنامه‌هایی در زمینه توجه به ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه، گفت: تلاش می‌شود در صورت تصمیم بر برگزاری این جشنواره در سال آینده، جشنواره را در سطح گسترده‌تر و با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

درخشان  گفت: آثار ارائه شده به این جشنواره نشان داد که ما در گذشته فرهنگ‌های غنی داشتیم که با برگزاری این جشنواره، این سنت ها، آداب و رسوم برای نسل‌های جدید به نمایش در می‌آید.

او از تشکیل کمیته تخصصی برای برگزاری این جشنواره و سایر برنامه‌های حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: این کمیته تخصصی باید ماموریت‌ها و برنامه‌ها را متنوع‌تر طراحی کند، زیرا که اولویت نخست فرهنگی بوده که برگرفته از زیست بوم فرهنگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

درخشان گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی بوده که پیشینه فرهنگی و سنتی بسیاری دارد و دارای قدمت و سابقه فرهنگی درخشانی است که باید ما این فرهنگ را به درستی به سایر استان‌ها و نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

 در این مراسم از صاحبان ۱۵ اثر برگزیده نخستین جشنوارهکار‌های فرهنگی بومی استان کهگیلویه و بویراحمد تحت عنوان «عروسک‌سازی سنتی» که همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار شد، تجلیل شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.