شاعر کتاب «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» گفت: به دلیل مسائل غیرمرتبط با شعر کتابش از لیست برگزیدگان جشنواره شعر فجر کنار گذاشته شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - کیانوش خان محمدی گفت: پیش از برگزاری اختتامیه جشنواره بین المللی شعر فجر متوجه شدم کتابم با عنوان «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» که در انتشارات نگاه منتشرشده است، به دلیل مسائل مرتبط با غیر شعر از لیست برگزیدگان این جشنواره ادبی کنار گذاشته شده. دلیلشان این بوده که شاعر مستقلی هستم.

بنا به گفته شاعر مجموعه شعر «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» داوران جشنواره بین المللی شعر فجر اثرش را از نظر شعری انتخاب کرده بودند؛ اما پس از آن با نظر مراجع غیر شعری آن را کنار گذاشتند. او اعتراضش را اعلام کرد و به دبیر جشنواره بین المللی شعر فجر گفته کاش این اشتباه را در حق من نمی‌کردید تا شاید در آینده شاعرانی بزرگتر از من در جشنواره بین المللی شعر فجر حاضر می‌شدند.

خان محمدی، هفت سال برای انتشار کتاب به صورت شبانه روزی زحمت کشیده و یک ماه روی چیدمان آن کار کرده است.

خبرنگار ما برای پیگیری این اتفاق سراغ قربان ولیئی دبیر علمی جشنواره شعر فجر رفت. او در این باره گفت: من در جریان حاشیه های شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر نیستم. هم اکنون هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سمتی ندارم. تنها دبیری شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر را به عهده داشتم. اما آنچه می توانم در این باره بگویم این است که داوری های جشنواره براساس شعریت آثار انجام شد و مستقل بودن یا نبون شاعر تاثیری در این مسئله نداشت. 

شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر چهارم بهمن ماه در تالار وحدت به کار خود پایان داد و برگزیدگان آن در بخش‌های مختلف معرفی شدند. کتاب کیانوش خان محمدی با عنوان «ده و ده دقیقه و سی ثانیه» از نامزد‌های بخش شعر بزرگسال در جشنواره بین المللی شعر فجر بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاده سرلک
۱۲:۱۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
با احترام. دلایل غیرقابل قبولی در سخنان جناب قربان ولیئی وجود دارد. چرا که اگر شعریت کتاب مورد تایید داوران قرار داشته و به مرحله‌ی نامزدی جشنواره رسیده است پس در کنار گذاشته شدنِ کتاب شبهه‌ای وجود داشته که نوعی اجحاف در حق شاعر و البته صاحت شعر است.
امیدوارم که دیگر شاهد این‌دست موارد گذینشی نباشیم.
آخرین اخبار