مدیرکل هواشناسی کرمانشاه گفت : برای روز‌های جمعه و شنبه سامانه بارشی جدیدی بر جو استان کرمانشاه حاکم می‌شود که وضعیت جوی منطقه را با بارش‌های پراکنده و رعد و برق متأثر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- فیروز دولتشاهی گفت : سامانه بارشی جدید در روز‌های جمعه و شنبه در برخی نواحی استان کرمانشاه به ویژه در نیمه شمالی استان از لحاظ بارندگی نمود بیشتری خواهد داشت و در طی این مدت در بعضی ساعات از روز می‌توان شاهد وزش باد‌های نسبتاً شدید بود.

به گفته مدیرکل هواشناسی کرمانشاه در روز‌های جمعه (امروز) و شنبه برای نواحی مرزی استان کرمانشاه نفوذ گرد و غبار را خواهیم داشت و به طور کلی بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده بین پنج تا ۱۲ میلی‌متر بارندگی در پایان بارندگی‌ها برای استان کرمانشاه را می‌توان در نظر داشت.

با ورود سامانه بارشی جدید در استان کرمانشاه کاهش نسبی دما و برای نواحی کوهستانی و سردسیر بارندگی‌هایی به صورت برف پیش‌بینی شده و در نهایت با خروج این سامانه از استان کرمانشاه از اواخر روز شنبه تا روز سه‌شنبه تغییر دما و بارش جدیدی را نخواهیم داشت.

میانگین بارش‌ها از مهرماه به عنوان شروع سال زراعی ۱۴۰۱ تا به امروز ۲۰۷ میلی‌متر بوده که در مقایسه با پارسال کاهش ۳۱ درصدی و در بلند مدت ۵۶ درصد کاهش بارندگی مشاهده می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.