نماینده ویژه رییس جمهور گفت: سواحل آزادشده با همکاری دستگاه های دولتی و بانک ها برای نوروز و تابستان زیباسازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ریاست جمهوری و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در مبارزه با فساد در جریان بازدید از سواحل محمودآباد گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای آماده سازی سواحل آزاده شده و استفاده همه مردم از این امکانات مقرر شده است دستگاه های دولتی ، شهرداری ها با همکاری بانک ها هزینه زیباسازی را تامین و سواحل آزاد شده را برای ایام نوروز و تابستان آماده سازی کنند.

مسئولان مازندران اعلام کرده اند اگرچه حریم ۶۰ متری در همه ۱۹ کیلومتر نوار ساحلی که در تصرف دستگاه‌های دولتی بوده است آزاد شده است، اما راه‌های دسترسی مردم به ساحل همچنان در بسیاری از نقاط مسدود است.

رئیس دفتر بازرسی ریاست جمهوری نیز مشکل اصلی سواحل مازندران را دسترسی نداشتن آسان مردم به برخی از قسمت های ساحل دانست و گفت: قرار شد با پیگیری های استاندار این مساله برطرف و راه دسترسی برای مردم ایجاد شود.

مازندران حدود ۴۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد که ۲۳ کیلومتر از آن معادل پنج درصد همچنان در اختیار بخش خصوصی است و امکان رفت و آمد مردم به ساحل در این محدوده فراهم نیست.

بخشی از سواحل مازندران نیز در اختیار دستگاه‌های دولتی است که اگرچه حریم ۶۰ متری دریا را آزاد کرده اند، اما امکان تردد مردم به این مجتمع‌های تفریحی ممکن نیست و افراد برای رسیدن به ساحل باید چندین کیلومتر را طی کنند تا به نقطه‌ای برسند که امکان حضور آزادانه در ساحل را داشته باشند.

استاندار مازندران پیشتر از طرحی خبر داده بود که اگر با موافقت رئیس جمهور و هیات دولت همراه شود این مجتمع های دولتی به بخش خصوصی واگذار شود تا امکان حضور همه مردم در هر نقظه ای از ساحل فراهم شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.