معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: هم اکنون ایمن سازی گردنه اسدآباد در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-  مسعود رستمی گفت: در  ۱۲ کیلومتر از گردنه اسدآباد نصب  نیوجرسی و سیستم روشنایی در حال اجراست.

طول گردنه اسدآباد، ۱۵ کیلومتر است.

او گفت:در این محدوده بیش از ۷ کیلومتر نیوجرسی و ۵ کیلومتر روشنایی اجرا و بهره برداری شده است و  در بقیه مسیر نیز درحال اجرای این طرح هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: با توجه به اینکه محور مذکور یکی از بزرگراه‌های مهم و شریانی استان و جزو یکی از کریدور‌های دهگانه اصلی کشور است که موجب ارتباط مرکز ایران با استان‌های غربی و کشور‌های همسایه غرب شده و به نوعی موقعیت بسیار مهمی دارد، باید به موضوع ایمن سازی آن توجه و این روند را در دستور کار داشته باشیم.

رستمی گفت: این محور، به شکل چهار خطه و به هم چسبیده ساخته شده است که به همین علت، در جهت ارتقا و افزایش ایمنی مسیر از نظر گردنه بودن و مه گیر بودن آن در فصول سرد سال برنامه‌ها و اقداماتی را در پیش گرفته ایم.

او گفت:اقداماتی چون اجرای حفاظ میانی، تعمیر و احداث سیستم روشنایی، تعریض بخش زیادی از مسیر، اجرای حفاظ خاکی در سرتاسر مسیر، اجرای ۱۰ عدد شیب راهه فرار در طول محور  انجام گرفته.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: با توجه به مکاتبه‌ها و نظریه پلیس راه استان از زمان اجرای اقدامات فوق، هیچ گونه تصادف منجر به فوتی در محدوده مذکور رخ نداده و این امر نشانه بالا رفتن ایمنی محور و تردد امن وسایل نقلیه است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار