ناو جنگی آمریکا بار دیگر از تنگه تایوان عبور کرد

یک فروند ناو جنگی آمریکا با ادعای عملیات عادی دریایی، از تنگه تایوان عبور کرد، مسئله‌ای که خشم چین را برمی‌انگیزد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد: «ناوشکن «یو اس اس رالف جانسون» مجهز به موشک هدایت شونده به شکل عادی از آب‌های بین المللی عبور کرد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکلاس لینگو، سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبور این کشتی از تنگه تایوان تعهد آمریکا را در قبال آب‌های آزاد و باز هند و اقیانوس آرام نشان می‌دهد. ارتش آمریکا هر کجا که قوانین بین المللی اجازه بدهد اقدام به دریانوردی، عملیات و پرواز می‌کند.»

سال گذشته، کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا هر ماه از این تنگه عبور می‌کردند و روز شنبه اولین بار از ماه نوامبر بود که ناو آمریکایی از تنگه تایوان عبور می‌کرد. چین، تایوان را مهمترین و حساس‌ترین مسئله در مناسبات خود با واشنگتن می‌داند و اقدامات آمریکا در تنگه تایوان خشمگین می‌شود و آن را مداخله واشنگتن در امور داخلی پکن عنوان می‌کند.

آمریکا همانند بسیاری از کشور‌ها مناسبات دیپلماتیک عادی با تایوان ندارد، اما مهمترین حامی بین المللی استقلال تایوان و تامین کننده تسلیحات آن محسوب می‌شود.

مقامات پکن آمریکا را دلیل اصلی افزایش اختلافات برسر موضوع تایوان می‌دانند. دولت آمریکا بار‌ها اعلام کرده در صورت آغاز هرگونه حمله نظامی در دریای چین و تایوان با قدرت از تایپه دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
چین = بی عرضه
آخرین اخبار