با توجه به ایام پایانی سال و شست و شو و نظافت منزل رعایت چند نکته در مورد شوینده‌ها ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  مردم ایران در ایام پایانی سال طبق سنتی حسنه به خانه تکانی و شست و شو و نظافت منزل می‌پردازند، اما برای جلوگیری از بروز آسیب در حین خانه تکان رعایت نکات ایمنی در مورد شوینده‌ها ضروری است.

دکتر حسن صلحی استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی اراک  متخصص سم شناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اراک  چند نکته در این مورد به شرح زیر عنوان کرد.

برای شست و شوی سرامیک دیواره و کف سرویس‌ها و دیگر کار‌های شست و شو هرگز جرمگیر (جوهر نمک) و سفید کننده (وایتکس) را باهم ترکیب نکنید چرا که ترکیب این دو خطرناک و موجب آسیب جدی ریه‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه ترکیب جرمگیر (جوهرنمک) و سفید کننده (وایتکس) منجر به آزادسازی گاز‌های با رادیکال آزاد میشود برای بافت ریه مضر بوده و خصلت خورندگی ریه دارد و استمرار این امر منجر به نارسایی ریه در سنین میانسالی و کهنسالی خواهد شد.

ترکیب این دو مواد شوینده در موارد حاد منجر به نارسایی حاد تنفسی و در مکان سربسته منجر به آسیب شدید ریه و تحریک قلب میشود که حتی می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد.

ترکیب این دو مواد شوینده در مکان‌هایی که افراد دارای بیماری ریوی شامل برونشیت و آسم حضور دارند، خطرناک است و می‌بایست از ترکیب این دو ماده اجتناب شود.

در صورت استفاده از هر کدام از این مواد شوینده‌ها به منظور نظافت و جرمگیری به صورت تکی، حداقل به مدت ۳ ساعت تهویه برقرار شود تا جریان هوا بتواند گاز‌های حاصل را خارج کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار