مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: سه هزار و ۲۷۰ دستگاه خودرو عمومی در این استان دوگانه سوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سیدحجت مدنی گفت: اردبیل از استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی است و تاکنون مالکان چهار هزار و ۶۵ دستگاه خودرو در سامانه GCR.NIOPDC.IR برای تبدیل خودرو به سیستم دوگانه‌سوز ثبت‌نام کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل با اشاره به آغاز اجرای اینترنتی طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای مسافربر می گوید: طرح تبدیل خودروهای مسافربر شخصی به دوگانه‌سوز با اولویت خودروهای پرمصرف و اعطای یارانه از ماه‌های قبل شروع شده و ۷۵ درصد از هزینه تبدیل این خودروها به سیستم‌های دوگانه‌سوز با یارانه دولتی انجام می‌شود.

به گفته او، برای خودروهای شامل طرح پیامک واجد شرایط بودن ارسال می‌شود و مالکان خودروها می‌توانند با مراجعه به سایت نسبت به ثبت‌نام و نوبت‌دهی در کارگاه‌های مجاز تبدیل خودرو به سیستم دوگانه‌سوز اقدام کنند.

مدنی همچنین با اشاره به ظرفیت تولید گاز طبیعی فشرده در کشور گفت: تلاش می‌شود سهم سوخت گاز طبیعی در سبد سوخت کشور افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه شبکه گاز در سراسر کشور گسترده شده امکان استفاده از این سوخت به عنوان سوخت پاک جایگزین سوخت‌های آلوده کننده هوا برای مصرف خودروها در سراسر کشور وجود دارد.

او می گوید: در حال حاضر ۳۹ درصد سوخت مصرفی خودروهای استان اردبیل را سی‌ان‌جی تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.