معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی از اعزام کاروان راهیان نور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۱۵ اسفند ماه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی در جلسه برنامه ریزی ستاد راهیان نور استان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گفت: امسال با تمام تمهیداتی که اندیشیده شده قرار است پس است دو سال اردو‌های راهیان نور با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سر گرفته شود .

به گفته او  حرکت کاروان‌های راهیان نور برای زیارت یادمان‌های دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شود.

هزاری گفت: دانشجویان اولین کاروان‌های اعزامی هستند و دستورالعمل نحوه ثبت نام و سهمیه که ۷۰۰ نفر است برای دانشگاهیان ارسال شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت:همچنین برای محلات و ادارات پیش ثبت نام انجام خواهد شد تا بتوانیم با ۴۰ دستگاه اتوبوس از این قشر هم به سرزمین راهیان نور اعزامی داشته باشیم.

او گفت: یکی از شرایط اعزام به این مناطق تکمیل سه نوبت واکسیناسیون خواهد بود و برای دانش آموزان، چون سه نوبت واکسیناسیون انجام نشده به صورت مجازی خواهدبود.

هزاری گفت: در اهواز یک اردوگاه برای زائرین داریم و باید اعتباراتی برای افزایش این اردوگاه‌ها داشته باشیم تا مکانی در خور شأن زائرین انجام شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: این اردوگاه از زمان جنگ محل رزمندگان بوده و ساختار قدیمی خود را دارد و نیاز است که از لحاظ تامین زیرساخت آب و برق اقدامات لازمه را ادارات مربوطه در استان برای هماهنگی با خوزستان انجام دهند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار نیز در این جلسه گفت: امنیت و اقتدار کنونی کشورمان در سایه خون پاک شهدای والامقام کشورمان به دست آمده است و هرچه داریم را مدیون این بزرگ‌مردان هستیم که به همین منظور برگزاری یادواره‌های شهدا و اعزام کاروان‌های راهیان نور کم‌ترین کاری است که در مقابل آنان می‌توان انجام داد.

او گفت:کمک به اعزام گروه‌های تاثیرگذار جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان و همچنین اقشار آسیب پذیر برای اعزام به مناطق جنگی باید در اولویت قراربگیرد.

طالبی گفت:همچنین فراهم نمودن اسکان زائرین در اهواز، ایجاد کمیته‌های فرهنگی، موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.