وزیر خارجه آمریکا از قصد واشنگتن برای اختصاص بسته کمکی ۳۵۰ میلیون دلاری جهت کمک به اوکراین خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی درباره کمک به اوکراین برای مقابله با حمله روسیه، اعلام کرد که واشنگتن به کی‌یف بسته کمکی جدیدی را که شامل «کمک‌های دفاعی مرگباری» برای مقابله با تهدیدات است را ارائه می‌کند.

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن در اظهارات خود با اعلام کمک دفاعی ۳۵۰ میلیون دلاری به اوکراین، گفت: «مجموع کمک‌های امنیتی آمریکا به اوکراین در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار بوده است. آمریکا در کنار مردم اوکراین در دفاع از کشور مستقل خود می‌ایستد.»

پیش از این در پی حمله روسیه به اوکراین، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی به دنبال آن هستند تا ۶۰۰ میلیون دلار تسلیحات نظامی برای مقابله با روسیه در اختیار اوکراین قرار دهند. کنگره آمریکا اقدام به صدور یک قطعنامه کردند و از سازمان ملل خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت شدند.

پس از آنکه زلنسکی خواستار مذاکره با روسیه شد کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز جمعه پس از اعلام آمادگی کی‌یف برای مذاکره دستور توقف عملیات نظامی را صادر کرد، اما پس از مخالفت اوکراین با مذاکره و تشدید تحریم‌های اروپا، این جنگ از روز شنبه از سرگرفته شد. دفتر ریاست جمهور اوکراین نیز اعلام کرد که کی‌یف از مذاکره با مسکو خودداری کرد، زیرا شرایط روسیه برای گفتگو مناسب نبود.

بامداد روز پنجشنبه رئیس‌جمهور روسیه دستور حمله علیه اوکراین را به نیرو‌های مسلح این کشور صادر کرد و اعلام کرد که نیرو‌های روس زیرساخت‌های نظامی، امنیتی و دفاعی اوکراین را هدف قرار داده‌اند و قصد غیرنظامی کردن این کشور را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ. تو همین خیال باش
آخرین اخبار