باتوجه به هشدار سازمان جهانی جهانی فائو‌، احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین ۱۴۰۱ وجود دارد و‌ بیشتر به سمت استانهای سیستان و‌بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان و‌ بوشهر خواهد آمد.

به گزارش   روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز در نشست وبیناری رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با استانهای جنوبی کشور اعلام شد باتوجه به هشدار سازمان جهانی جهانی فائو‌، احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین ۱۴۰۱ وجود دارد و‌بیشتر به سمت استانهای سیستان و‌بلوچستان ، جنوب کرمان ، هرمزگان و‌بوشهر خواهد امد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: با توجه به بارندگی مناسب اخیر و پیش بینی بارش های آتی و هشدارهای سازمان حفظ نباتات کشور و فائو و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان، ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک است.

غلامحسین تیموری می گوید: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به رقم 4میلیون و 200 هزار هکتار رسیده است.

به گفته او  طی سال قبل نیز برای رصد و پایش ملخ صحرایی در سطح بالغ بر ۵ میلیون و ۵۵٠ هزار هکتار انجام گرفته است.

تیموری می گوید:  خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان و‌سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار