استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رنگبندی کرونایی شهرهای این استان نسبت مستقیمی با میزان واکسیناسیون دارد بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود که حتما تزریق دُز سوم واکسن را جدی گیرند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  حسین مدرس خیابانی در نشست ستاد ملی کرونا گفت: جلسات مرتب ستاد ملی کرونا در سیستان و بلوچستان با حضور ویدئوکنفرانس فرمانداران و مسوولان مربوطه این استان هر هفته برگزار می‌شود.

او می گوید: با توجه به رنگبندی کرونایی در سطح کشور، سیستان و بلوچستان تنها استانی است که رنگ آبی را به خود اختصاص داده و شهرهای قرمز ما نیز کاهش پیدا کرده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان  شهرهای نارنجی کرونایی در سطح استان نیز کاهش پیدا کرده و به گونه‌ای پیش رفتیم که تعداد بستری‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در این منطقه تحت کنترل است.

او گفت: تمام شهرستان‌هایی که در سیستان و بلوچستان دُز سوم واکسیناسیون خوبی داشته‌اند هم از نظر رنگ‌بندی و هم از نظر بستری و تعداد مبتلایان به کرونا روند خوبی دارند.

مدرس خیابانی گفت: مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی سیستان و بلوچستان به صورت غیرحضوری برگزار شده که این تاثیر خوبی بر کاهش سرایت ویروس کرونا داشته است.

او گفت: در هفت شهرستان زاهدان، زابل، گلشن، سراوان، سیب سوران، خاش و چابهار تا آخر هفته جاری مدارس به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم بهتر می‌دانند که هیچ پدیده‌ای بهتر از کرونا نمی‌توانست در زندگی اجتماعی مردم تاثیر بگذارد لذا انتظار می‌رود شهروندان پروتکل های بهداشتی را جدی گیرند زیرا در ایام پایانی سال معمولاً ترددها بیشتر می‌شود.

او گفت:در طول شیوع ویروس کرونا اصناف بیشترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند بنابراین باید افراد متصدی در واحدهای صنفی نیز بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار