سخنگوی امور خارجه روسیه ادعاهای ناتو مبنی بر تجاوز روسیه به اوکراین را بی‌اساس خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دلیلی ندارد که مدعی تجاوز روسیه به اوکراین باشد.

طبق گزارش اسپوتنیک، زاخارووا با بی‌اساس خواندن ادعا‌های ناتو، گفت: «با توجه به ناتوانی کشور‌های ناتو در مذاکره و عدم تمایل آن‌ها به تقویت واقعی امنیت در اروپا، براساس اصل امنیت برابر و غیرقابل تقسیم، ما تلاش آن‌ها را برای متهم کردنِ روسیه به تجاوز به اوکراین بی‌اساس می‌دانیم.»

این مقام روس در ادامه گفت: «مقام‌های ناتو باید قبل از این‌که روسیه را به علت عملیات خود در اوکراین مورد بازخواست قرار دهند، پاسخگوی ماجراجویی نظامی خود و همچنین انفعالشان درتشویق کی‌یف برای حل مسالمت‌آمیز مسائل در دونباس باشند.»

او در ادامه با بیان آن‌که غرب بسیار «دورو» عمل می‌کند، افزود: «آیا کشور‌های ناتو نبودند که در بمباران یوگسلاوی، حمله به لیبی و حمله به عراق شرکت کردند؟ به مدت ۲۰ سال، آن‌ها وضعیت افغانستان را به وخامت کامل رساندند و زمانی که فرار کردند، سلاح‌هایی به ارزش میلیارد‌ها دلار از خود به جای گذاشتند. به مدت ۸ سال، کشور‌های غربی به طور منفعلانه کشتار و آزار هزاران غیرنظامی در جنوب شرقی اوکراین را تماشا کرده‌اند. آن‌ها در واقع شریک نسل‌کُشی طولانی مدت ساکنان جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک شدند.»

از روز پنج‌شنبه هفته گذشته تنش میان روسیه و اوکراین که در چندسال اخیر به دلیل الحاق کریمه افزایش یافته بود، رو به وخامت بیشتری گذاشته است. در این میان مداخله‌های غرب و به طور خاص آمریکا، بر بدترکردن شرایط کمک کرده است.

انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه از خووش دفاع داره میکنه نه حمله
France
ح
۲۳:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اگر این دفاع کردنه ... پس احتمالا عربستان هم از خودش دفاع کرده ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
باید درس عبرت باشه برامون که با طناب غربی ها و یا روسیه و چین توی چاه نیافتیم و در مقابل تضمین های پوچ و بی ارزش قدرت مون رو واگذار نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه باید یه ریز بگه اگه اوکراین تعهد بده آزار و اذیت طرفداران روسیه رو تو اکراین متوقف میکنه جنگ رو تموم میکنه تا غربیا خفه خون بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
روسیه گور خودش را کنده و کارش تمامه
.باید تکلبف روسهای متجاوز معلوم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
راست میگه تجاوز داریم تا تجاوز این اسمش تجاوز نیست اوکراین به خاک روسیه تجاوز و حمله کرده روسها خیلی ضعیف مظلومند اوکران ابرقدرت جهانی هست بنظرم این خانم جنس خوب مصرف کرده توهم زده تو روز روشن دروغ به این بزرگی نوبرانست زخارووا چی می زنی !!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
پس رفتین مهمونی. تجاوز تجاوز است.
آخرین اخبار