یک کارشناس مسائل نظامی روس تاکید کرد غرب خواستار گرفتار کردن روسیه در جنگی طولانی برای فرسوده کردن این کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک کارشناس مسائل نظامی روس با اشاره به این که آمریکا امور اوکراین را اداره می‌کند تاکید کرد غرب خواستار گرفتار کردن روسیه در جنگی طولانی برای فرسوده کردن این کشور است، اما مقامات نظامی و سیاسی روسیه کار درست را انجام خواهند داد تا با کمترین خسارت از این اوضاع خارج شوند.

الکساندر ژیلین در گفتگویی باشبکه تلویزیونی روسیا الیوم درباره تحولات اوکراین گفت: به نظر من ولودیمیر زلنسکی کشور را ترک نخواهد کرد، زیرا برای حفظ روحیه مهم است که رئیس جمهور در کشور باقی بماند.

او معتقد است مشاوران آمریکایی و انگلیسی وی تلاش می‌کنند این تصور را به وجود بیاورند که آمریکا به وی پیشنهاد کرده است کشور را ترک کند، اما وی بر ادامه حضور در کشور اصرار می‌کند. چنین شیوه‌ای برای بالا بردن روحیه ارتش شناخته شده است. ممکن است وی مایل باشد کشور را ترک کند، اما اجازه چنین کاری به وی داده نخواهد شد.

این کارشناس در ادامه درباره بیانیه وزارت دفاع روسیه در خصوص کشته شدن شماری غیرنظامی در حمله اوکراین به لوهانسک و برنامه ملی گرایان افراطی اوکراین برای انجام اقدامات تحریک آمیز و حرف و حدیث‌هایی که درباره طولانی بودن جنگ شنیده می‌شود، گفت روسیه قبل از جنگ بار‌ها به این مسئله پرداخته و ممکن است به سراغ اقدامات تروریستی و خرابکارانه بروند.


بیشتر بخوانید:

کنایه مقام عمانی به بایدن: شما فقط در خاورمیانه می‌جنگید
دستان خالی کی‌یف در برابر روسیه؛ آمریکا و ناتو پشت اوکراین را خالی کردند


رئیس جمهور اوکراین گفته بود خود را برای جنگی طولانی مثل جنگ افغانستان آماده می‌کند. در افغانستان از شیوه‌های باند‌ها و گروه‌های مسلح استفاده می‌شد. به نظر این کارشناس به موازات جنگ می‌توان به فعالیت‌های دیپلماتیک نیز پرداخت و سر میز مذاکره نشست، زیرا اوضاع وخیم‌تر می‌شود.

این کارشناس با اشاره به اینکه درگیری‌ها هنوز به شهر‌ها نرسیده است ادامه داد وقتی جنگ به شهر‌ها برسد، اوضاع بسیار وخیم می‌شود. اینگونه درگیری‌ها و جنگ‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارد و قربانیان زیادی خواهد داشت. بر همین اساس باید به سراغ مذاکره رفت. من می‌دانم که دشمنان راهبردی ما مثل آمریکا و انگلیس می‌خواهند روسیه را وارد جنگی طولانی مدت کنند تا روسیه را از بین ببرند و فرسوده کنند، اما اطمینان دارم مسئولان نظامی و سیاسی روسیه کار درست را انجام می‌دهند و تلاش خواهند کرد بدون تحمل خسارات سنگین از این وضع خارج شوند.

وی درباره درخواست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از ارتش اوکراین برای به دست گرفتن زمام امور و قدرت و اعلام آمادگی کی‌یف برای مذاکره با مسکو و سپس عقب نشینی از این موضع و این که آیا احتمال احیای روند دیپلماتیک برای حل بحران وجود دارد گفت: به نظر من امکان آن وجود دارد، اما باید با آمریکا گفتگو کنیم، زیرا آن‌ها هستند که امور را در اوکراین اداره می‌کنند و مسئولان اوکراین تحت سیطره آمریکا هستند.

روسیه چند روز پس از صدور فرمان به رسمیت شناختن دو جمهوری لوهانسک و دونتسک و درپی فعالیت‌های تحریک‌آمیز اوکراین و غربی‌ها روز پنجشنبه به اوکراین حمله کرد. روسیه تا امروز به نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیده و در حال تصرف دیگر شهرهای اوکراین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کشوری که یه رییس جمهور یهودی داره که اول از همه با بلیت مجانی یهودیها رو تخلیه می‌کنه و بعد خارج شدن مردم عادی اوکراین از ۱۸ تا ۶۰ سال رو ممنوع می‌کنه تا به جنگ با روسیه وادارشون کنه دوام نمیاره. روسیه تو همین چند روز اول سامانه‌های دفاعی، انبار تسلیحات و فرودگاههای اوکراین رو داغون کرد و نظامیهای اوکراینی زیادی بدون مقاومت تسلیم شدند. مردم اوکراین دیر یا زود متوجه میشند تقاص اعتماد به غرب و انتخاب اشتباه رو میدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
به نظر من روسیه به اندازه کافی به اوکراینیا درس عبرت داده باید برگرده و بگه اگه بازم روسا رو سرکوب کردن برمیگرده و بدترش رو سرشون میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
اروپائیها زرنگ هستن. گازصادراتی روسیه رو جزو تحریمهاقرارندادند. چون میدونن هم صنعت وهم مصرف خانگیشون به این گاز بستگی داره. چندوقت دیگه روسیه مثل3سال پیش شیرهای گاز رو بر روی اتحادیه اروپا میبنده. تا بفهمن یک من ماست چقدر کره میده.
آخرین اخبار