سردار معروفی گفت: سپاه خود را خرج مثلث مردم، ولایت و انقلاب می کند؛ زیرا مردم پای انقلاب و دین ایستاده اند و انقلاب خدا و اهل بیت (ع) است و ولایت حقیقت دین است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سردار حسین معروفی در دیدار با سرپرست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: راس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نماینده ولی فقیه است و هیچ کاری نباید بدون هماهنگی با نماینده  رهبری انجام شود، به همین دلیل رهبری در سپاه نماینده دارد و در استان کرمان ما همه کار‌ها را با وی در سپاه هماهنگ می‌کنیم  و مسئولیت شرعی، فرهنگی بر عهده نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در استان است. 

 او می گوید: اگر بخواهیم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، موفق شویم باید براساس فرآیند پیش برویم و فرآیند اول فضا سازی است؛ یعنی ما در استان کرمان در این حوزه نیاز به فضا سازی داریم. 

به گفته فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه باید فرهنگ سازی و بعد از آن گفتمان سازی صورت گیرد. 

او گفت: علت اینکه دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سپاه واگذار شده این است که سپاه از شبکه عمیق بسیج مردمی استفاده کند و  از طرفی سپاه ساختار نظامی دارد و به نماینده ولی خدا وصل است و  سیاسی نیست؛ زیرا  دولت‌ها با گرایش سیاسی نمی‌توانند تصمیم گیرنده باشند. 

این مقام مسئول با اشاره به اولویت امر به معروف و نهی از منکر گفت: تا زمان و دشمن را نشناسیم، اولویت را متوجه نمی‌شویم.

او می گوید: امام راحل فرمودند: «حفظ نظام اوجب واجبات است» و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بیان کردند:«حفظ نظام بزرگ ترین معروف است»؛ بنابراین  ما باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به این مهم توجه کنیم که اولویت چیست؟

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با طرح این سوال که آیا امر به معروف و نهی از منکر صرفا در حوزه مسائل لباس و چهره است، گفت: باید به این مهم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاست، روابط اجتماعی و مدیران توجه شود که اگر مدیر سالم شد، جامعه سعادتمند می‌شود.

او گفت: قانون اساسی ما براساس دین، دستورات قرآن و ائمه  هست و حاکمیت ما صفر تا صد مردمی است که از ویژگی‌های حکومت ما است.

به گفته سردار معروفی؛ اگر مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنیم، فقط یک شاکله و پوسته می‌ماند و  مردم ما پای انقلاب ایستاده اند؛ گرچه گاهی با حرکت‌هایی امید را از مردم می‌گیریم ؛ اما جامعه ما هوشیار است و نباید آن ها را به سمت موضوعاتی که اولویت ندارند،  برد. 

او گفت: امروز بزرگ ترین مطالبه گران انقلاب، بسیج ما هست و بسیج انقلاب است و ما جانمان را برای احیا امر به معروف و نهی از منکر می‌دهیم و سپاه و بسیج را فدای آن می‌کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان می گوید: ما سپاه را خرج مثلث مردم، ولایت و انقلاب می‌کنیم . خرج مردم می‌کنیم؛  چون مردم پای انقلاب و دین ایستاده اند، خرج انقلاب می‌کنیم؛ چون انقلاب خدا و اهل بیت (ع)  است و هزینه ولایت می‌کنیم؛ چرا که حقیقت دین است و با این نگاه سپاه به کمک می‌آید. 

در پایان این جلسه  علی شجاع حیدری سرپرست ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان کرمان برنامه‌های خود را ارائه کرد. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار