حفاران غیرمجاز در جستجوی گنج به روستا‌های خالی از سکنه شبیخون می‌زنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری- محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده جویندگان گنج در فصل زمستان به ییلاقاتِ خالی از سکنه می‌روند و با توجه به حضور نداشتن اهالی اقدام به حفاری‌های متعدد در حاشیه روستا‌ها می‌کنند.

به گفته او سوداگران گنج با توجه به بارش سنگین برف و بسته بودن جاده‌ها با شکستن درب منازل، در خانه اهالی روستا ساکن می‌شوند و با توجه به فرصت زیادی که دارند اقدام به حفاری‌های غیر مجاز می‌کنند و روستاییان در فصل بهار زمانی که به روستا مراجعت می‌کنند با سرقت منازل و چاله‌های کنده شده فراوان مواجه می‌شوند.

در بند‌های ۲، ۱۰ و ۳۲ ماده ۶۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور در شرح وظایف دهیاران همکاری با نیروی انتظامی، کمک به شورا‌ها و تشریک مساعی با سازمان میراث فرهنگی برای حفظ بنا‌ها و آثار باستانی روستا تاکید شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از اعضای شورا و دهیاران روستا‌های کوهستانی که در فصل زمستان خالی از سکنه هستند خواست با هماهنگی مقام قضایی و نیروی انتظامی نسبت به مسدود کردن جاده منتهی به روستا در ایام خالی از سکنه اقدام کنند.

یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در ۱۰ ماه گذشته ۲۸۶ سوداگر گنج را دستگیر و ۸۶ دستگاه فلزیاب را کشف کرده است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار