رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: برای جلوگیری از وقوع سرقت در تعطیلات نوروزی لازم است مردم توصیه‌های پلیس را در زندگی خود جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - مجتبی  مروتی درباره اقدامات لازم برای پیشگیری از سرقت هنگام مسافرت‌های نوروزی گفت: به هیچ وجه اموال کوچک گران قیمت مانند سکه، طلا، جواهر، لپتاب و مدارک خود را در خانه جا نگذارید چراکه اگر جاسازی هم کنید سارق هنگام جستجوی منزل آن‌ها را پیدا می‌کند.

او گفت: مردم اشیای قیمتی خود را به گاوصندوقی که در مغازه یا اداره دارند ببرند، یا اینکه این اشیا را با خود به مسافرت ببرند و یا در بانک به امانت بگذارند.

مروتی می‌گوید: به هیچ وجه کلید منزل را در جاکفشی، داخل گلدان و مکان‌های این چنینی جاگذاری نکنید چراکه به راحتی در دسترس سارقان قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: حتما قبل از مسافرت دوربین‌های مداربسته داخل منزل را بررسی کنید و گرد و غبار نشسته روی آن‌ها را پاکسازی کنید چراکه در هنگام وقوع جرم تصاویر ثبت شده در این دوربین‌ها کمک زیادی به پلیس می‌کند.

به گفته مروتی پشت بام، تراس‌ها و پنجره‌هایی که به سمت کوچه هستند مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد و لازم است واحد‌هایی که در طبقه دوم هستند حتما تراس‌های خود را به نرده مجهز کنند.

او گفت: توقف بدون دلیل خودرو‌های مشکوک با پلاک‌های غیر استانی  را حتما به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

مروتی می‌گوید: برای استخدام پرستار کودک و نیرو‌های خدماتی حتما از مراکزمورد تایید اقدام کنید و بر کار آن‌ها در منزل نظارت داشته باشید.

او گفت: به کودکان بالای ۵ سال خود آموزش دهید درب منزل را به روی افراد مشکوک و ناشناس باز نکنند چراکه متاسفانه سارقان با شگرد‌های آسانی وارد آپارتمان‌ها می‌شوند.

مروتی گفت: مدیران ساختمان‌ها روشنایی اطراف ساختمان و راه پله‌ها را افزایش دهند چراکه سارقان از این تاریکی‌ها سواستفاده می‌کنند.

او گفت: اگر به شهر‌های زیارتی و سیاحتی مسافرت می‌روید حتما به نقاطی سفرکنید که معمولا شهرداری و فرمانداری مکان‌هایی را برای اسکان نوروزی در نظر گرفته اند و امنیت آن جا تامین است.

مروتی گفت: خانم‌ها اشیای گران قیمت را در ملاعام و در معرض دید همگان قرار ندهند و سعی کنند گوشی‌های گران قیمت در دست کودکان نباشد چراکه امنیت کودک به خطر می‌افتد.


انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.