مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: هفت هزار و ۲۵۵ نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از خدمات بیمه سلامت در این استان استفاده می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته آقای رحیمی ، ۲۳ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و ۷۶ درصد بیمه شدگان به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه وجهی تحت پوشش و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین طرح بیمه سلامت همگانی رایگان برای ساکنان محلات کم برخوردار و حاشیه‌نشینان شهر‌ها اجرا می‌شود.

 امسال با اجرای این طرح کلیه افرادیکه فاقد پوشش بیمه درمانی باشند، به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند و اجرای این طرح باعث آرامش و امنیت مردم استان در بخش سلامت و درمان می‌شود.

بیمه سلامت سبب پوشش تعداد ۳۵۷ هزار نفر از جمعیت ایلام در قالب صندوق‌های کارکنان دولت، بیمه درمان ایرانیان، صندوق سایر اقشار، سلامت همگانی روستاییان و عشایر شده.

 جهت ارائه خدمت به بیمه‌شدگان تحت پوشش ۳۶۱ مرکز و موسسه بهداشتی درمانی طرف قرارداد این بیمه قرار دارند.

این بیمه سالانه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه درمان بیمه شدگان را پرداخت می‌کند و هم اکنون با الکترونیکی شدن خدمات افراد می‌توانند بدون دفترچه تنها با ارائه کد ملی از مزایای بیمه‌ای در مراکز درمانی تحت قرارداد بهره ببرند.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد جهت هزینه این بیماران کرونایی تحت پوشش این بیمه پرداخت شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.