معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری یزد از اجرای عملیات لکه گیری خیابان‌های سطح شهر جهانی یزد در آستانه ایام نوروز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمد علی سلمانی ندوشن گفت: در آستانه ایام نوروز سال ۱۴۰۱ عملیات لکه گیری آسفالت با دستگاه بلوپچر در سطح شهر جهانی یزد با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شد.

او گفت: بنا بر نیاز سنجی کارشناسی حوزه فنی و عمرانی با اولویت بندی‌ها مناطق شهرداری و درخواست‌های شهروندان، اقدام به ترمیم نوار‌های حفاری شده، پر نمودن چاله ها، گود افتادگی ها، ترک‌های بلوکی و پوست سوسماری در معابر آسفالتی با استفاده از این روش در حال انجام است.

به گفته سلمانی ندوشن مراحل اجرا به صورت بادگیری محل خرابی، پاشش قیر امولسیونی CRS و سپس اجرای مصالح سنگی با دانه بندی ۳ تا ۶ تحت فشار هوا و کوبیدگی با غلطک سنگین و در انتها پاکسازی و تمیزکاری معابر لکه گیری شده است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری یزد گفت: به منظور توسعه و بهبود عمر عملی روسازی و با هدف کند نمودن و به تعویق انداختن خرابی‌های پیاپی و کاهش نیاز جهت عملیات تعمیر و نگهداری دوره ای، تامین رفاه و بهبود عبور و مرور روزانه شهروندان، روان سازی ترافیک عبوری در معابر اصلی شهر و جلوگیری از اختلال در تردد خودروها، این معاونت پروژه لکه گیری مذکور در معابر شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.