مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: صندوق کارآفرینی محلی در مناطق کم برخوردار استان با هدف ارائه تسهیلات و توانمندسازی تاسیس می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مسعود مهدویان‌فر گفت: ۱۵ نفر از افراد ساکن در مناطق کم برخوردار می‌توانند یک صندوق کارآفرینی تشکیل دهند که به هر صندوق حدود ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گفته او اعضای صندوق کارآفرینی می‌توانند با استفاده از این اعتبار به آموزش مهارت کار آفرینی بپردازندکه پس از پرداخت تسهیلات، خدمات مشاوره‌ای اقتصادی و توانمندسازی، فرهنگی، اجتماعی و تقویت همبستگی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز ارائه می‌شود.

محل تامین اعتبار اولیه صندوق کارآفرینی محلی را صندوق کارآفرینی امید است که این صندوق‌ها در واقع صندوق‌های خُرد محلی هستند که نخستین نمونه آن به‌صورت آزمایشی در بهمن امسال در محله جوی آباد افتتاح شد.

در صورت موفقیت آمیز بودن نمونه آزمایشی، این طرح در سال ۱۴۰۱ در سطح استان توسعه می‌یابد.

مهدویان فر گفت: در این راه مشوق‌های اقتصادی همراه ما هستند، اما درصدد هستیم با جذب اعتبارات دولتی و گسترش دفاتر تسهیل‌گری در جهت حمایت و توانمندسازی محله‌های کم برخوردار گام برداریم.

در اصفهان چهار دفتر تسهیلگری وجود دارد، که شامل محله حصه، ناصرخسرو، ارزنان و جوی آباد زیر نظر استانداری دفاتر تسهیلگری دارد، اما شهرداری هم چند دفتر دارد و سال آینده توسط فرمانداری‌ها این دفاتر توسعه پیدا می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گفت: ۵۹ محله کم برخوردار در سطح استان اصفهان شناخته شده است که امکان راه اندازی این دفتر‌ها در آن‌ها وجود دارد.

دفتر تسهیلگری و توسعه محلی به‌منظور ارتقاء کمی و کیفی سطح زندگی مردم و تغییر چهره فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌ای، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود.

این دفاتر ظرفیت‌های محله و توانمندی‌های ساکنان محله و همچنین نقاط ضعف و اشکالات موجود در محله‌ها را شناسایی و با کمک نهاد‌های مردمی تشکیل شده بمنظور حمایت از ساکنان گام بر می‌دارند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار