رفع کامل انحصار پروانه وکالت با تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار

کارشناس حقوقی کسب و کار گفت: هیئت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد، به تنهایی برای رفع انحصار صدور پروانه وکالت کافی نیست.

امانی کارشناس حقوقی کسب و کار گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۹ و ۱۴۰۰ وکالت به عنوان یک کسب و کار شناخته شده، زیرا در قراردادی که بین وکیل و موکل منعقد می‌شود حق الوکاله مشخص شده و فعالیت اقتصادی انجام می‌شود؛ اقدام هیئت مقررات‌زدایی در رفع انحصار از صدور این مجوز، شفافیت را به همراه خواهد داشت و کانون وکلا باید شرایط صدور مجوز را به صورت شفاف اعلام کند که تفسیر پذیری و اعمال سلیقه را حذف می‌کند.

به گفته امانی، منظور از اعمال سلیقه این است که مرکز وکلا بدون داشتن پیش فرض قانونی، اعلام می‌کرده که افراد دارای کارشناسی ارشد حقوق، نمی‌توانند پروانه وکالت بگیرد یا با بهانه اشباع بازار، از صدور مجوز امتناع می‌کرد.

این کارشناس حقوقی کسب و کار، مزیت دیگر اقدام هیئت مقررات‌زدایی را جلوگیری از زمان‌بر شدن اعلام نظر مرجع صادرکننده پروانه وکالت می‌داند و می‌گوید: تمام مشکل با این اقدام حل نمی‌شود و گام بعدی نیز مربوط به مجلس است که طرح تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار را در دست بررسی دارد؛ اگر این طرح به قانون تبدیل شود و تایید شورای نگهبان را بگیرد، معیار پذیرش وکلا از تعیین ظرفیت، به صلاحیت علمی تغییر می‌کند و مشکل دانش‌آموختگان حقوق برطرف می‌شود که اگر صلاحیت علمی داشته باشند، به راحتی می‌توانند وکالت کنند.

روز گذشته دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد جهت اجرای قانون تسهیل رقابت و منع انحصار، اقدام به بارگذاری پروانه وکالت در سامانه ملی مجوز‌های کسب و کار کرد تا انحصار صدور پروانه وکالت برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
خیلی از دوستان خوب بدانید،توهین نشود به کسی الان وکلای هستن برغم قبولی وداشتن پروانه توانایی دفاع ندارن وکالت جدا از سواد توانایی تحلیل میخواد
Iran (Islamic Republic of)
محمد حاتمی
۱۵:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعجب می‌کنم این جوک های مسخره چه طور در صحن مجلس ارائه میشن این رو هیچ عقل سلیم و حتی ناقصی قبول نمیکنه.هر کی لیسانس حقوق داشته باشه بیاد بشه وکیل اینجوری تراشکار تو خیابون هم میشه وکیل .من خودم له رشته حقوق علاقه دارم و بدون ازمون اومدم این که کی در دبیرستان و کنکور چی خونده مهم نیست این که چقد سواد حقوقی در دانشگاه کسب کرده مهمه که در ازمون وکالت مشخص میشه الحمدالله هر خانواده یه لیسانس حقوق بی سواد تو خونه دارن دلیل نمیشه بشن وکیل ایا به بعدش فکر کردین این همه وکیل بی سواد چقدر حق عدالت و شرف و آبروی مردم در جامعه اسلامی تضعیف و به خطر می‌افتد جمع کنین این مسخره بازی هارو سالی یک باز ازمون وکالت برگزار شه به طور مرتب تا شایستگان قبول شن .
United States of America
علی
۰۸:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
جوک قشنگی بود اصلا یه دفعه بگید به کل ملت یه پروانه میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان نماییده مجلس الان کجای طرح تسهیل به کار مااومد قوه قضاییه مثل قبل آزمون برگزار میکنه با همون تعداد قبولی کانونم اصلا آزمون نمیگیره بعد قرار بود همه مجوزها رو درگاه ملی مجوزها صادر بشه مصاحبه نباشه که اینم عملی نشد همه چیز طبق معمول برگزار میشه خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام . دوستان دلیل این که کسی با فوق لیسانس حقوق و دکتری نمیتواند شرکت کند چی میتونه باشه؟؟؟ حرفه وکالت در عمل کاملا ازاد هست و خود مردم تشخیص میدهند کدام وکیل بهتر و باتجربه هست خودم بطور عملی بیست سال داخل دادگستری انواع پرونده را داشتم با فوق لیسانس حقوق و لیسانس غیر مرتبط . بخدا بوالله به دین محمد قسم وکالت داخل کتاب نیست فقط و فقط وفقط بطور عملی داخل دادگستری یاد میگیرید چگونه وکالت کنید و ابدا کاری به مدرک تحصیلی نداره فقط باید هنر دفاع کردن را بلد باشید ۹۰ درصد وکلا حاضر سواد دفاع کردن را ندارن فقط جیب خودشون را پر میکنن اصلا براشون مهم نیس طرف حیثیت و ابروش برود فقط دنبال پول هستن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رحمانی
۰۷:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام آیا طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار شامل آزمون وکالت هم می شود ؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله میشه فقط باید همه صدامون در بیاد تا نماینده ها بخاطر رای دوره بعدم شده کاری کنن
Iran (Islamic Republic of)
وکیل پایه یک دادگستری
۱۴:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
من وکیل پایه یک دادگستری شیراز هستم من یک وکیل هستم و نمیتونم پا بزارم روی حق و از حق دفاع نکنم و با برداشته شدن آزمون وکالت کاملا موافقم هر وکیل برای یاد گرفتن شغل وکالت باید بره کنار یک وکیل که چند سال کار وکالت کرده کار یاد بگیره خب آزمون وکالت رو بردارید همه وقتی وکیل شدن میرن پیش یک وکیل آموزش میبینن بعد میرن وکالت میکنن هیچکس بعد از گرفتن کارشناسی حقوق وکالت بلد نیست حتی اونایی که آزمون وکالت و اختبار میدن و قبول میشن وکالت کردن بلد نیستن تا نرن پیش یک وکیل و کارآموزی نکنن و کار یاد نگیرن پس بهتره آزمون برداشته بشه تا همه بتونن وکیل بشن وکلا که از دولت حقوق دریافت نمیکنن که شغل دولتی باشه این شغل آزاد هست مثل بقیه شغلهای آزاد و به هنر خودت بستگی داره لیاقت تمام کارشناسان حقوق وکیل شدنه 4 سال توی دانشگاه درس میخونن که آخرش وکیل بشن نه بمونن تو خونه تا بپوسن الان همکار خودم تو شیراز فوق دیپلم حقوق هست یعنی لیسانس حقوق هم نداره داره وکالت میکنه پیش یک وکیل دیگه با پروانه اون وکالت میکنه کسی که دو ترم حقوق خونده وکیل میشه ولی کسی که لیسانس حقوق داره نباید وکیل بشه این بی انصافیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اولا ردشدن در یک آزمون دلیل بر بیسواد بودن افراد نیست همانطور که قبول شدن در ازمون دلیل بر باسوادی نیست وکیل باید قدرت تحلیل داشته باشه و بتونه درست دفاع کنه نه اینکه چون ازمون وکالت قبول شده حتما باسواده تست حفظ کردن و ازمون قبول شدن هنر خاصی نمیخواد اما درست دفاع کردن یک هنره که از هر کسی بر نمی یاد درضمن اونی که نمیتونه دفاع کنه وقتی تعدا وکلا زیاد بشه خود بخود از رده خارج میشه پس نیاز نیست بعضی از دوستان نگران کسادی بازارشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود زمانیان
۱۳:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با سلام احترام
در درگاه مجوزهای کسب کار جهت گرفتن پروانه وکالت که وجود ندارد لطفا اگر رفع انحصار برداشته شد علان نماید فارغ تحصیلان حقوق چکونه اقدام جهت گرفتن مجوز پروانه کسب وکالت اقدام نمایند
همچنین نظر بند در باره سماجت مرکز وکلا در شکستن انحصار آزمون وکالت آیا بهتر نیست این انحصار شکسته بشود اگر قرار بر آزمون هست بطور عملی مصاحبه بشود
Iran (Islamic Republic of)
حقگو
۱۲:۰۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
متاسفم برای اینکه توکشوری زندگی میکنیم که همه چیز براساس زیاده خواهی و تن پروری داره ازاصل واقعیه خودش دور مییشه ،بیچارها فک کردین که این همه دانشجوی بیسواد حقوق اگه بخواهد وکیل بشه چه اتفاقی میفته ؟؟!متاسفم برای راحت طلبای بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام زوست عزیز اول اینکه بیسواد شماهستید که همه را ببسواد مبدونید
دوما ازمون وکالت همه ساله با تدابیر شدید کانون برگذار مبشه و احتمال تقلب صفر در صد هستش پس زیاد چرت و پرت نگو تو میتونی ازمون شرکت کن و فبول بشو بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود زمانیان
۱۳:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوست عزیز چرا فکر میکنی فارغ تحصیلان حقوق بی سواد هستند اتفاق سدی به نام آزمون موفقیت بچه های حقوق مسترد کرد همچنین پیش خودتان نمی گید اقرادی که سالها زحمت کشیدن حتی نمی توانند بعنوان وکیل در اختیار جامعه باشند اگر امسال شما فکر می کنید فارغ تحصیلان حقوق بی سواد هستند دوستان مرکز وکلا غیر می توانند از طریق مصاحبه عملی اقدام کنند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۶ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اولا ردشدن در یک آزمون دلیل بر بیسواد بودن افراد نیست همانطور که قبول شدن در ازمون دلیل بر باسوادی نیست وکیل باید قدرت تحلیل داشته باشه و بتونه درست دفاع کنه نه اینکه چون ازمون وکالت قبول شده حتما باسواده تست حفظ کردن و ازمون قبول شدن هنر خاصی نمیخواد اما درست دفاع کردن یک هنره که از هر کسی بر نمی یاد درضمن اونی که نمیتونه دفاع کنه وقتی تعدا وکلا زیاد بشه خود بخود از رده خارج میشه پس نیاز نیست بعضی از دوستان نگران کسادی بازارشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
Gavad
۱۰:۱۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای طرح شما ،قطع به یقین متضرر اصلی این طرح مردم شریفی هستند که زین پس سرنوشت جان و مال شان دست افراد نابلدی که توانایی پذیرفته شدن در آزمون رو ندارند خواهد افتاد .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود زمانیان
۱۳:۴۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جاه طلبی بعضی افراد فکر می کنند فارغ تحصیلان حقوق بی سواد اند اگر واقعا درست می گید اولا ظرفیت آزمون بردارید بعد از طریق موسسات برای کلیه علاقه مندان پروانه وکالت آزمون بصورت عملی یا با گذراندن دو ترم محک بزنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۰:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دقیقا من تعجب می‌کنم از صحبت اون دوستمون گه میگه باید طرح تسهیل تصویب بشه و ظرفیت حذف بشه
بحث ظرفیت و تناسب جامعه یک امر عقلانیست ضمنا وقتی چند وکیل بی سواد وجود داشته باشه مردم دیگه شخص را ملاک قرار نمیدن بلکه اون صنف و افراد اون حرفه را بی سواد و ناکارآمد خطاب می کنند مگه حقوق و جان و اموال افراد بازیچه هست که ابتدا وکیلی باعث نابودی زندگی چندین نفر بشه و بعد دیکه کسی بهش مراجعه نکنه اگر این طور باشه اعتماد مردم نسبت به کل وکلا از بین خواهد رفت و فرصت جدا کردن وکیل خوب از بد وجود نخواهد داشت .
کسی که حاضر نیست یک سال تلاش کنه واسه ازمون وکالت و مطالعه انجام نده چطور میخواد مسئولیت سرنوشت حقوق و اموال دیگران را به عهده بگیره ؟؟؟
آزمون وکالت صرفا مبنای وکیل خوب بودن نیست اما وجود ازمون نسبتا سخت و رقابتی لازمه ی ورود هر حرفه ی کارآمدی است لذا طرح تسهیل و ورود افراد بی سواد و کم سواد بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه امری نابلد و پوچ است که عواقب سنگینی در پی خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اولا ردشدن در یک آزمون دلیل بر بیسواد بودن افراد نیست همانطور که قبول شدن در ازمون دلیل بر باسوادی نیست وکیل باید قدرت تحلیل داشته باشه و بتونه درست دفاع کنه نه اینکه چون ازمون وکالت قبول شده حتما باسواده تست حفظ کردن و ازمون قبول شدن هنر خاصی نمیخواد اما درست دفاع کردن یک هنره که از هر کسی بر نمی یاد درضمن اونی که نمیتونه دفاع کنه وقتی تعدا وکلا زیاد بشه خود بخود از رده خارج میشه پس نیاز نیست بعضی از دوستان نگران کسادی بازارشون باشند
Iran (Islamic Republic of)
کوشا
۰۹:۳۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ازمون وکالتی که الان گرفته میشه فقط و فقط بازی و پیچوندن مواد قوانین هستش از وکیلی که اعلان مخالفت میکرد با طرح تسهیل سوال کردم شما چه سالی آزمون دادید ایشون گفتن سال ۷۲ جالبه وقتی مراجعه میکنید به سوالات ازمون وکالت سال ۷۲ بقدری سوالات راحت و صریح هستن که با داشتن اطلاعات حقوقی در حد مدرک کارشناسی حقوق میشه به سوالات پاسخ داد بعد به ایشون گفتم شما و بقیه وکلای مخالف طرح تسهیل حاضر هستید براس سنجش سطح علمیتون بیاید و توی ازمون وکالت ۱۴۰۰ شرکت کنید و با جرات بیاید کارنامه هاتون رو منتشر کنید پاسخ ایشون فقط پوزخند بود البته ناگفته نماند وکلایی داریم که واقعا هم با سواد هستن و هم دارای سطح علمی کافی که در هر شهر انگشت شمارن درباره ازمون وکالت به قول یکی از اساتید گفتند که نیت طراح سوال اینه که شمارو به سمت پاسخ اشتباه هدایت کنه بنظرم در کنار منابع ازمونی وکالت باید درس نحوه تست زدن هم باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۱:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سال ۷۲ در یک استان کمتر از صد نفر موفق به قبولی رشته حقوق از دانشگاه سراسری می شدند،الآن فقط صد دانشگاه و موسسه در یک استان مشغول مدرک فروشی هستند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون مشکله وزارته علومه که داره بدون ازمون پذیرش میکنه ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
انحصاری نبود. با یک حرکت سیاسی استقلال وکلا راومیگیرند تا ملت در برابر دستگاه قضا بی پناه باشند ‌ رفتاری که با طرح صیانت در مجلس دارند انجام میدهند. در لوای اسامی جذاب و عامه پسند اغراض سیاسی خودشانورا دنبال میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
کاش افرادی که مدعی انحصارند کمی درباره وضعیت معیشتی وکلای جوان تحقیق می‌کردند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نداره پروانتو تمدید نکن و تودیع کن برو دنبال شغله دیگه این که بیسوادی با یه ازمون راحت تو سالا راحت قبول شدی دلیل نمیشه اظهارنظر کنی الا ظرایط فرق داره تو هر کانون بالا 5هزار شرکت کنندس و کانون هراستان چقدر قبولیه فقط صد نفر یعنی یک به هزار قبولی درصد سهمیه ایارو هم کم کنیم کسیکه سهمیه نداره قبولیش یک به ده هزاره و هرسالس این ازمون فقط یه بار یعنی هرسال داره اضافه میشه به این عدد!
United States of America
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
ضعیف ترین بیسوادترین وکیل دنیاراایران داریم چون بیسوادوانحصاری هست تجارت خونه هست خون مردم رامیخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آخرین آزمون سردفتری که فاجعه رانتی قرن بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آنقدر ما دهه شصتیها بدبختیم که تا وکالت آزاد شود بلافاصله جنگ اتمی شروع میشود!!! ...تا میخواهیم خوشبخت شیم فوری بدبخت میشیم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما دهه شصتیا بهتره برین خانه سالمندان بزارین ما دهه هشتادیا نفس بکشیم بابابزرگا مامان بزرگا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
واقعا واسه کشور متعاصفم که نمایند مجلس وقضات باز نشسته می توانند بدون آزمون پروانه وکالت بگیرند ولی کسی که پانزده سال حقوق خوانده باید پشت رانت وکالت باقی بماند طرف بازنشسته نیروی انتظامی فقط کارشناسی حقوق میگیرد در صورتی که کاردانیش هیچ ربطی به رشته حقوق ندارد بعد میرود وکیل می شودو اکثر دانش آموختگان حقوق بیکارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
آخه تو که املای کلمه متاسف رو بلد نیستید و می نویسید متعاصف چطور میخواید وکیل بشید و دفاع کنید بیچاره موکل شما البته نمیدونم چرا وکلا اینقدر غلط املایی دارند اینقدر زیاد که توی اخبار هم بهش اشاره شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
متعاصفم؟!!!!! برای خودت متاسف باش که هنوز املای کلمه متاسف رو بلد نیستی و خودت را فارغ تحصیلان حقوق محسوب می کنی!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شماها که ایراد غلط املایی گرفتین سوادتون در همون حده اول ابتداییه چون این طرف با کنایه حرف زده برین بشینید سر درس اول ابتداییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درود بر حامیان این طرح کسی که تا کارشناسی حقوق درس خوانده برای وکالت کردن مشکلی ندارد پولهای هنگفتی که بعضی از این وکلا از مردم میگیرن خدا راضی نیست مگر چکار میکنند خیلی از دعاوی براحتی حل میشه چند خط لایحه بیشتر نیاز نیست آئین دادرسی چند تا کتاب قانون که میشه راحت مطالعه کرد ... سالها سدی گذاشتن جلوی جوانان علاقمند به این رشته این انحصار باید شکسته بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگر مشکلی نیست و ساده هست پس حتما قبول شو بعد نظر بده حامیان این طرح افرادی هستند که حتی توان مطالعه و ورود به رقابت علمی را ندارند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه سالی ازمون دادی عزیزم که میگی توان رقابت؟ همین الانش شماها شرکت کنید حتی نمره قبولی شش هم نمیگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جهت توجیه و بیسوادی خودتون چه دلایلی میارید . در همه جای دنیا وکالت دارای آزمون است و افراد بیسواد جایی درآن ندارند
Iran (Islamic Republic of)
سعید باقری
۰۱:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اولا هیچ انحصاری در وکالت وجود نداشته که بخواد برطرف بشه، ثانیا طرح تسهیل که بالغ بر چهارصدنفر از اساتید برجسته حقوق کشور. با اون مخالفت کردن قطعا به ضرر مردم خواهد بود نه وکلا و کانون وکلای دادگستری، ثالثا نمیدونم اینهمه عقده و کینه نسبت به وکیل و کانون وکلا از کجا میاد، خداوند متعال هدایتتون کنه، آمین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شماهم خوب میشین از عقده ها رها میشین امین
Iran (Islamic Republic of)
وکیل
۰۰:۱۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستانی که اطلاع ندارند بدانند . در کشور های دیگر نیز به صرف فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق، مجوزی برای وکالت نخواهد بود
مجوز وکالت دارای تشکیلات و پروسه خاص است
اگر بخواهید فرد باسواد و بی سواد را به یک چشم نگاه کرده و برای هر دو یک امتیاز قرار دهید به مردم خود ظلم کرده اید
همین آقایان که با بهانه برداشتن انحصار از وکالت در اصل استقلال وکلا و مردم را مقصود قرار داده‌اند اگر بخواهند یک آمپول ساده تزریق نمایند به هر فرد فارغ التحصیل رشته پرستاری اعتماد نکرده و به او مراجعه نخواهند کرد اما به غرایض سیاسی حاضرند پرونده مال و جان و ناموس مردم را با تصویب این قانون به هر نابلدی واگذار کنند اندکی تامل
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۰۰:۰۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دوستان سلام
امیدوارم طرح مذکور اجرا نشه
بنده دانشجوی رشته حقوق هستم پس ذی نفع نیستم در این مسئله در نگاه اول شاید جوی ارام و مطمئن از برداشتن ازمون به این شکل و صدور پروانه وکالت شکل بگیره اما قطعا به مرور پس از اشباع وکلا و پایین اومدن کیفیت علمی توان احقاق حق به نحو احسن گرفته بشه
نظرم بر این نیست که در حال حاضر بهترین موقعیت رو دارم
نه اصلا
به نظرم برای رفع موانع باید تدبیر دیگ ای اتخاذ بشه و هم طراز کردن صدور پروانه وکالت با سایر مسائل اصلا به نفع جامع حقوقی نیست
کما اینکه همین مورد در مسئله پزشکی ایجاد بشه مشکلات خاص خودشو داره
#سنجیده عمل کنیم
Germany
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مجوزهای دامپزشکی هم باید برخط بشن
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۲۳:۴۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
۱- ظرفیت ۵۰ یا ۱۰۰ نفر بین ۱۲۰ هزار شرکت کننده واقعا توهین به شخصیت و سرنوشت داوطلبین است. متاسفانه اسکودا تا حالا واقعا بازی با سرنوشت جوانها کرده. دوما اسکودا نباید طراح سوال باشد، بلکه طراح و برگزار کننده هر دو باید سنجش باشد. چون دفعه قبل اسکودا هم اختلافی سوال داده بود هم اشتباه داشت و هم سوالها لو رفت و خلاصه...، سوما به هیچ وجه «نباید» به قضات و نمایندگان مجلس که عمری با بهترین حقوق و مزایا زندگی کردند و صاحب خانواده و.. هستند حتی با آزمون پروانه بدن، چه رسد بدون آزمون!! علم ایشان به روز نیست، اگر قضات یا نمایندگان ادعای علم دارند بیایند جلو و آزمون دهند از چه هراس دارند؟ و به نظرم اصلا نباید بیان توی این خط و ظرفیت جوانهارو کم کنند..
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۰۸:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چی میگی برادر، هر سال از بین هشتاد هزار داوطلب ده هزار نفر مجموعا بین کانون و مرکز وکلا پذیرفته میشن،این کجاش انحصار هست؟ شما به دنبال نابودی کامل وکالت هستید تا با معدل ۴ یا ۵ به راحتی وکیل شده و با جان و مال مردم بازی کنین. این نوع طرح ها مخالف آشکار حقوق عامه هست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ده هزار نفر عزیزم شش هزارنفرش سهمیه این میمونه چهارهزارنفر بعدشم کی گفته ده هزار؟ فعلا که کانون دوساله برگزار نمیکنه خودش به عمد قوه قضاییه هم امسال در مجموع از هشتاد و نه هزار شرکت کننده فقط شش هزار نفر پذیرش کرده امارتون خیلی غلطه از اون شش هزارنفرم همه میدونن 60درصد سهمیه این میمونه 40 درصد
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۲۳:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
قبول دارم همه فارغ التحصیلان رشته حقوق سواد کافی ووافی ندارند اما به هرحال سما مدذک کارشناسی دادید این اگر ارزش نداره یهو رشته حقوق از دانشگاهها حذف کنید بگید هرکی میخواد وکیل بشه بره آموزشگاهها دوره ببینه بعد آزمون وکالت بده مدرک کارشناسی ازدانشگااااااااه به سخره نکشید . اگه واقعا میخواهید خوب وببد جدا کنید ورود به رشته حقوق رو کنکوری کنید وسخت ومحدود بگیرید تا هرننه قمری راحت تو این رشته نیاد وقت بگذرونه بعد بدون آزمون هم مطمعن بشید بهترین وکلا راداریم . آقا آب ازسرچشمه گل آلوده کنافع دانشگاهها در جذب کیلویی دانشجویه بعد خسک وتررا پر آزمون وکالت باهم میسوزونید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
الان آمار رسمی بگیرند یک سوم وکلا در تاکسی های اینترنتی مشغول بکار هستند به نظر باید قاضی هم زیاد جذب شود که وقت دادرسی یک ساله به ارباب رجوع ندهند و کلیه مشاغل حقوقی شامل قضاوت سردفتری وکالت دفتر خدمات قضایی همه انحصار شکسته شود .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اون از بی عرضگی اون وکیله که سواد به روز نداره و به واسطه سهمیه قبول شده بعدشم اگه وضعش بده چطوری پروانه تمدید میکنه؟ چرا اصلا تمدید میکنه والا بازار فروش موبایل خیلی بهتر و کم استرس تر از وکالته سودشم بهتره چرا نمیره یه مغازه تو پاساژ اجاره کنه به جایه اجاره دفتر؟ حرفاتون کلا پس اشتباهه شما نگران جیبه خودتون هستین چون دیگه نمیتونید حق الوکاله بالا بگیرین یا جدا کنید هرپرونده سنگین تر انتخاب کنید بقیه به من چه بگین شماها تعهدتون به عملتون به نتیجه نیست در اخرم میگیین قاضی بیسواد بود ولی شما بیسوادین که بلد نیستین حتی طرز درسته دفاع حتی بلد نیسیتن تفاوت شکلی ماهوی و....
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۲۲:۳۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
مدیریت ما شده حدس و خطا.اینم ی اشتباه دیگه که ده سال دیگه ....
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۲۲:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
به جای اینکه این اخبار رو منتشر کنید اول یه تماسی با کانون های وکلا بگیرید و با چند نفر حقوقدان صحبت کنید اولا هیچ انحصاری وجود نداره ثانیا الان هرکس نمره ۶ هم بگیره مرکز وکلا بهش پروانه وکالت میده . سال قبل فقط ۱۰ هزار نفر وکیل جذب کردند طوری که الان وکیل ها دارن میرن اسنپ کار کنند وسیله‌ای جوان پرونده ندارند مردم پول ندارن وکیل بگیرند شما با ده نفر وکیل جوان تماس بگیرید بعد قضاوت کنید .....
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۲۲:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
کاش دوستانی که از قوانین سایر کشورها کوچکترین اطلاعی ندارند نظرهای آبکی ندهند. تمام دنیا آزمون وکالت برگزار میشه. توی ایران هم علاوه بر آزمون وکالت برای تمام رشته های دیگه از جمله پزشکی و مهندسی، سازمان مهندسی و وزارت بهداشت به عنوان متولی برای تشخیص صلاحیت علمی داوطلبان آزمون برگزار میکنه. ضمن اینکه تحصیلات آکادمیک در تمامی رشته ها توی کشور ما و بخصوص در رشته حقوق اصلا قابل مقایسه با سایر کشورها نیستند. من به شخصه معدل الف دانشگاه پیام نور هستم. اما تا قبل از اینکه بخوام بشینم یک سال توی خونه درس بخونم برای آزمون کانون، هیچ چیز خاصی از رشته خودم بلد نبودم و واقعا جای تعجبه با وجود چنین سطحی از سواد چطور معدلم تو دانشگاه 18 بوده و اتفاقا حالا هم که تازه قبول شدم هم باز نمیتونم فکر کنم بدون یه دوره مجدد آموزشی توان دفاع از یک موکل که زندگیش رو به من سپرده داشته باشم. دوستانی که فکر میکنن صرف داشتن مدرک کارشناسی حقوق میتونه صلاحیت یک وکیل دادگستری رو تعیین کنه آیا حاضر هستید پرونده های حقوقی و کیفری مهم خودتون رو به چنین وکلایی بسپارید؟ اگر موافقید که بسم الله، اگر نه هم که لطفا کامنت های بی منطق و بدون دقت نظر کافی ارسال نفرمایید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ترکیه برگزار نمیشه بعضی از ایالت های امریکا برگزار نمیشه و....بگم یا کافیه؟ البته فکر نکنم از ایران بیشتر جایی سفر رفته باشین و تحقیق وگرنه نمیگفتین تمام دنیا اطلاعاتتون خیلی کوچیکه برادر دانشگاه پیام نورم تکلیفش مشخصه نمونه سوالاتو میخونید از هر دکه نتی حفظ و اونم تستی باز دمه دانشجوها ازاد که تشریحی میخونن
Iran (Islamic Republic of)
صانع
۲۱:۴۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
با توجه به اینکه در این حرفه فعالیت میکنم به وضوح میبینم که70درصد وکلا صلاحیت علمی و عملی ندارند و بشدت با تایید صلاحیت علمی و عملی کاملا موافق هستم نه صرفا آزمون و پاسخ 120سوال واقعا فاجعه بیسوادی بین بیشتر وکلا دیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا خیرتون بده خواهشا آزمون نامرد بی سوادی و رانت بازی کثیف وکالت رو حذف کنین یه عده خونواده هاشونو سر این آزمون از دست دادن. به امید روزهای طلایی... مجلس و شورای نگهبان بدانن که اون دنیا مسئول خواهند بود و مردم از حقشون نمیگذرن. فریب کانون رو نخورین
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۲۱:۳۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تمام علم و اطلاعات حقوقی و مقررات مورد نیاز وکیل و سایر مشاغل حقوقی در مقطع دوره کارشناسی حقوق ارائه می شود، افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری هر یک از گرایش های حقوقی بدون گذراندن دوره کارشناسی نمی توانند در مشاغل حقوقی موفق باشند. لذا ندادن پروانه وکالت به اشخاص دارای مدرک بالاتر بدون داشتن مدرک لیسانس حقوق کاری درست است.
Iran (Islamic Republic of)
sam
۲۱:۳۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
4 سال هست ک شبانه روزی مطالعه همش مطالعه ولی تو این ازمون سخت قبول نمیشم کاری کردن ک قبولی شده غیر ممکن تو این مدت تنها چیزی ک عایدم شده از لحاظ روحی روانی جسمی داغون شدم 33 سالم هم شده مجرد هم هستم از همه متنفر شدم حتی خودم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سهمیه نداری وگرنه قبول بودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام ابتدا روز وکیل رو تبریک میگم ، در ضمن کسی که می‌گفت کارشناس ارشد حقوق نباید در آزمون شرکت کنه کاملا آدم حسابیه و به درستی تشخیص داده چون ایام ارشد با مطالبی آشنا میشوید که اصلا در دوران کارشناسی نبوده در واقع ارشد حقوق از هر گرایشی تازه فکر و ذهن دانشجو رو به دنیای حقوق باز می‌کنه ، بنده خودم تجربه کردم این عزیز که گفته حتما در جمع های حقوقی با مدارک غیر ارشد حقوق خودش قرار گرفته و بدلیل سواد نداشته مورد سخره قرار گرفته شد مهم نیست زیاد ،
ولی طرح خوبی در دست مجلسه ، من علاقه ای به وکیل شدن ندارم اما دوست دارم هم نسل های بنده به آرزوی خود برسند چرا که مطمعنم زحمات زیادی رو متحمل شدند خصوصا کسانی که مثل من هیچ سهمیه ای ندارند آزاد آزادند ، آرزوی موفقیت واسه تمامی حقوقدانان و دانشجویان حقوقی ، انشالله سد انحصار شکسته بشه و این جوانها که می‌دونم اطلاعات به روزی در دست دارند می‌توانند جلوی با تجربه ترین وکلا و قضات با استدلالهای حقوقی خودشون قرار بگیرند ، تاخیر در آخر پروانه وکالت رو دوستان عزیز ، به فال نیک بگیرید اینها حاشیه کاره ،اصل موضوع فراموش نشه لباس فاخر وکالت و درخشش در آن لباس با فعالیت درست و معلومات به روز و خواهش میکنم هر ماه یا هر چند ماه یکبار با خودتون عهد ببندید که بینوایی رو نجات بدین ، کسی که شنیدین یا دیدین حقش در حال پایمال شدن است رایگان نجاتش دهید با خدای خود فقط معامله کنید آن لحظه ، آرزوی موفقیت و سربلندی
Iran (Islamic Republic of)
مهوی
۲۱:۰۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
خدا از انها که از قدرت و رانت استفاده میکنند وکلا و داروخانه داران که جوانان نخبه را مشت درب های بسته نگه داشته اند نگدرد نفوذ دارند تا کجا که مانع تصویب قانون مجلس و شورای نگهبلنی که تایید کرده شده انو
Germany
علی
۲۱:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
بنده شاگرد اول دانشکده حقوق دانشگاه تهران و همچنین شاگرد اول یکی از دانشکده های حقوق دانشگاهی هستم که رتبه هفدهم را در بین دانشگاه‌های جهان دارد. در ابتدای امر علاقه ای به کار وکالت نداشتم ولی اکنون که علاقه مند به دریافت مجوز وکالت هستم به دلیل بالا بودن سن حق ورود به حرفه وکالت را ندارم. سوال این است که چرا امثال بنده نباید مجوز وکالت داشته باشیم در حالیکه در تمام کشورهای دیگر هر کسی مدرک کارشناسی می گیرد می تواند قانونا وکالت نماید؟ آیا این انحصار طلبی کانون وکلا که اکثرا هم سواد کافی برای وکالت ندارند و فقط با تست زدن در امتحان مربوطه قبول شدن چه زمانی پایان می پذیرد و مردم ما هم همانند سایر کشورها با اخذ مدارک دانشگاهی محق به اخذ پروانه وکالت خواهند شد؟
بنده برای اثبات اینکه کمتر از دیگران تسلط بر مسائل و مطالب حقوقی ندارم حاضرم در تمام متون حقوقی با آقای دکتر کوشا به عنوان رئیس اسکودا در امتحان اختصاصی شرکت کنم. بر این اساس چرا امثال بنده از داشتن حق وکالت محروم هستیم؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سنت بالاس برو معرفی کن خودتو سالمندان جا تنگ نکن برای ما دهه هشتادیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
طبق قوانین کل کشورهای دنیا بجز ایران تمام کسانی که در رشته حقوق در سراسر دنیا فارغ التحصیل میشوند بدون آزمون میتونن وکالت کنن آقای وکیل اگه نمیدونی بدون بله ما همه چیزمون باید به هم بیاد همجای دنیا فارغ التحصیلان حقوق به راحتی وکیل میشن بجز ایران این قانون زور باید برداشته بشه که تمام کارشناسان حقوق بتونن وکیل بشن آقای وکیل کسی که مجوز وکالت میگیره چهار سال در دانشگاه درس حقوقی خوانده و پاس کرده که بهش مدرک دادن مدرکشو که از جوب آب نگرفته پس لطفا به بقیه هم احترام بزارید و دنبال این نباشید که فقط خودتون وکیل باشید تا دست کم باشه که شما بتونین کاسبی کنید و از مردم بیچاره هرقدر که خواستید حق الوکاله دریافت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
بر اساس چه مطالعه ای میفرمایید در همه جای دنیا به کارشناسان حقوق پروانه وکالت میدن. اینجوری نیست و تقریبا در تمام دنیاوکالت آزمون مخصوص داره. آیا مثلا تمام دارندگان مدرک حسابداری بانکی کارمند بانک میشوند؟ یا دارندگان مدرک مدیریت دولتی به استخدام ادارات دولتی درمیان؟ من هم مثل شما لیسانس حقوقم و پشت خط آزمون وکالت . اما این حرف که هرکس لیسانس گرفت وکیل بشود یک حرف غیرمنطقی هست اما اگر تعداد نفرات پذیرش شده بیشتر بشوند بله این حرف درستی هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
وکالت تنبل خانه شاه عباس نیست که امسال شما بیسوادها بشن وکیل
جان و مال و ناموس مردم مسخره دست امثال شما نیست
Iran (Islamic Republic of)
سید حسین دانشیار
۲۳:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
با سلام خدمت شما عرض کنم که ۸۰ درصد و بلکه بیشتر از درسهایی که یک دانشجوی حقوق در دانشگاه میگذراند به وکالت ارتباطی ندارد و به جرات میتونم بگم که ۹۰ درصد دانشجویانی که از رشته حقوق فارغ التحصیل میشوند اطلاعات کافی در خصوص رشته خودشون ندارند
وقتی ما در یک شهرستان کوچک ۴ دانشگاه حقوق از انواع مختلف داریم که دانشجوش با ۱۰ برگ جزوه واحد پاس میکنه چه انتظاری دارین .خب ما چیمون شبیه دنیاست که مثال دنیا رو میزنین یک شخص اگر بخواد به دانشگاه حقوق در فلان ایالت امریکا وارد بشه باید قبلش لیسانس یه رشته های خاصی رو داشته باشه و ۴ سال و بیشتر مدام درس بخونه و بعد بره امتحان بده و بتونه پروانه وکالت بگیره خب این چه ربطی به دانشجوی ایرانی داره که با ۱۰ صفحه جزوه خوندن مدنی۳ رو پاس میکنه .دانشجویی که با معدل ۱۶ فارغ التحصیل شده و هنوز نمیدونه الفبای ایین دادرسی مدنی چیه میخوای با این چیکار کنی .مشکل اینجاست که حکومت ما دوست داره مردمو بجون خودشون بندازه .خب عزیز من همه وکلا یی که دارن وکالت میکنن امتحان دادن و قبول شدن و بعد در یک دوره دو ساله کاراموزی کردن و بعدش ۲.۳ سال عملی کار کردن تا مهارت لازم رو بدست اوردن وقتی نمیتونین یک ازمون ساده رو قبول بشین چجوری میخواین برین و دفاع کنین این رو بردارن با بقیه مشکلاتش میخواین چیکار کنین
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۳:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اولا دروغ نگو.... مگه همین چند وقت پیش تو همه جا نیومده بود کیم کارداشیان تو ازمون وکالت بعد سه سال تونست قبول شه.... احتمالا تو خیلی از کشورها ازمون وکالت وجود داره... در ثانی تو همه کشورها سر هر کوچه یه دانشگاه نزدن مدرک کیلویی به یه بیسواد نمی دن من قسم می خورم خیلی ها از فوق لیسانس های هم مدرک کیلویی گرفتن... و الف بای حقوق بلد نیستن... الان من ازت خواهش می کنم بشین فکر کن ببین اگر به همه لیسانس های حقوق همین طوری پروانه وکالت بدن چه اتفاقی خواهد افتاد@؟؟؟؟ ببخشید اون وقت بین پروانه وکالت و پروانه سوپر مارکتی چه فرقی وجود خواهد داشت؟؟؟ چه دلیلی داشت برید وقت بذارید تو دانشگاه درس بخونید؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بعد بجای لیسانس حقوق بیکار میشه وکیل بیکار تا حدی این معزل حالا هم وجود داره...ولی در کل طرح خوبیه من باهاش موافقم(البته با کلیاتش...)البته اگه اینجور که گفتید باشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اتفاقا به لطف دانشگاه آزاد و دانشگاه های خصوصی خیلی ها مدرکشان را از جوب گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تو اگر عقلت می رسید و سواد می داشتی خب نمگفتی هر کارشناس حقوق که مدرک گرفته بشه وکیل که جان ومال ناموس مردم بسپارند دستش بی سواد اخه کدوم حقوق خوان دانشگاه حتی تو کل 4سال کارشناسیش حتی یه ماده قانونی به چش می خوره
Germany
علیرضا
۰۱:۱۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بله اونوقت ی مشت وکیل بی سواد و بی فرهنگ بریزن تو جامعه و اسم و پرستیژ و شغل وکالت رو زیر سوال ببرن کسی ک میخواد وکیل بشه باید تمام قانون ها بعلاوه تفسیر بلد باشه و بتونه راحت تحلیل کنه وکیل برای دفاع در قبال حق الوکاله کار میکنه باید ی چیزی خالیش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
تنها تعرفه ای که در تمام طول سال های بعد از انقلاب در کل مشاغل ایران کم شده و نه زیاد،حق الوکاله ی وکلا است.... بروید تحقیق کنید
Iran (Islamic Republic of)
elahe
۰۴:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بیا من یه چند تا سوال ازت بپرسم اگه تونستی جواب بدی. اخه باهوش طرف آزمون قبول میشه اختبار رو تموم میکنه اینهمه ادعا نداره
Iran (Islamic Republic of)
طباخ
۰۹:۲۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اقای سید دانشیار من با حرفتون موافقم بغیراز حرف اخرت که گفتی ازمون ساده. آزمون کجاش ساده؟اصلا ریشه تمام کم کاری ها از نظام سیستم اموزشی ماست. که کلاس نمیزارن برای دانشگاها امثال پیام نور. و دانشگاه ازاد شده جزوه بازی. باید کلاس بزارن اساتید ماهر استخدام کنن. تا علممون بیشتر بشه. تو کتاب ها دانشگاهیی خیلی حاشیه نویسی هست . که مثلا تاریخ حقوق و مقایسه با کشورهای دیگه. ونظام قانون ما چیه‌ چرت وپرتا. بنظر من بیایم منی که دوست دارم وکیل بشم توانایی هم دارم. چرا برای یک ازمون باید عقب بیافتم. ایا تو دوران ابتدایی علوم خوندی الان توزندگیت به کارت میاد؟نه نمیاد. چرا یکی که دیپلم داره تو دادگاه کار میکنه منی که کارشناسی دارم بیکارم؟بنظر من باید اول کار اموزیبزارن بعد آزمون بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
دانشگاه های سر کوچه که صرفا با یک جزوه ۲۰ صفحه ای و خواندن آن در شب امتحان برای کسب نمره ۱۰ ملاک قبول شدن در وکالت نیست بلکه باید از رقابت علمی نگران نباشید و تلاش کنید تلاش و مطالعه رمز موفقیت ازمون وکالت هست چرا به جای تلاش و مطالعه درصدد حذف آزمون هستید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا کیان
۱۹:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام بله درست میگن دوستان برای وکالت امتحان گذاشتن و یک تعداد محدود رو پذیرش میکنن فقط اونایی رو پذیرش میکنن که به موسسات خودشون رفتن و سوالات رو باهاشون کار کردن فقط اونا وکالت قبول میشن بقیه که پول ندارن برن موسسات آموزشی اونا باید بیکار بمونن اون موسسات هم دستشون با اینایی که سوالات کنکور وکالت رو طرح میکنن توی یک کاسه هست ظرفیت کم گذاشتن واسه همین یک تعداد محدودی پذیرش میشن و وکیل میشن این جز رانت چی میتونه باشه امتحان وکالت باید برداشته بشه یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
شما سواد نداری وگرنه بدون کلاس هم وکالت قبول میشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من قبول دارم موسسات باعث شد که تبعیض به وجود اید .... و لعنت بر اساتیدی که باعث و بانی این وضعیت هستند.... ولی راه مبارزه تعطیل کردن و جمع کردن این کلاساست... باور کنید وکیل شدن همه همه فارغ تحصیلین حقوق اون هم با این وضعیت دانشگاههای ایران که سر هر کوچه یه دانشگاه زدن و اولین رشته حقوق اوردن باعث بهم خوردن نظم جامعه و بی کاری وکلا و بهم ریختن سلامت حقوقی جامعا خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
اگه منابع مشخصی برای آزمون اعلام بشه این مشکل برداشته میشه....ولی کاربرد موسسات آمادگی آزمون های حقوق رو فقط نباید در فروش سوال در نظر گرفت بلکه این موسسات در بالا بردن سطح سواد داوطلبان کمک میکنند...هرچند که یک داوطلب حقوق اگه خودش هم بخونه از عهده قبولی آزمون های حقوق برمیاد..فقط باید جوری باشه که کسی نتونه با تدریس در این کلاس ها سوالات آزمون های حقوقی رو بفروشه....
Iran (Islamic Republic of)
elahe
۰۴:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
من هیچ موسسه ای نرفتم دو سال خوندم قبول شدم چرا شایعه پراکنی میکنی اخه
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۰:۲۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
چقدر حرف های بیهوده تموم افرادی که رتبه های برتر وکالت بودن علنی اعلام می کنند که خودشون مطالعه کردند و هیچ موسسه ای شرکت نکردند . پس لطفا بی سوادی خودمون را گردن بقیه نندازیم به جای این حرفها یک سال زمان بزار و مطالعه کن تا قبول بشی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
موسسات؟ والا خیلیا که قبول شدن خودشون خوندن ولی منابع رو موسسات اتفاقا پول میگیرن هیچی یاد نمیدن یه مشت استادایی که فقط دنبال سفر و پولن و سوالات قبل مطالعه کردن میگن این مهمههههههه هاااااااااا عزیزم اینو خودتم اگه بشینی بخونی سوالات قبلو میفهمی کجاها مهمه مهم نیست موسسات هیچ کمکی بهت نمیکنن مگه قبلا خونده باشی و بری فقط دوره بشه برات و رفع اشگال همین و بس
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۵۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
امتحان وکالت مثل یک سد محکم جلوی وکیل شدن ما کارشناسان حقوقی رو گرفته امتحان وکالت رو بردارید تا بریم سرکار و از حق مردم دفاع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
خالد
۲۲:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تو اول حق خودتو بگیر بعد حق مردم رو.وکیلی که نتونه از پس یه امتحان ساده کانون وکلا بر بیاد همون بهتر که وکیل نشه.ادمایی مثل تو لایق عریضه نوشتنم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
میخام صدسال نری سرکار تو اگه سواد می داشتی که ازمون وکالت قبول می شدی واقعا جای تاسف داره برا این جور نظرات مگه هرکس کارشناسی حقوق گرفته می تونه وکالت کنه....
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۰:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
لطفا برو ۶ ماه درس بخون بعد از حقوق مردم دفاع کن
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۲۰:۰۹ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
تو که امتحان را سد محکم می دونی و عرضه رقابت نداری همون بهتر بیکار بمونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
کانون وکلا درکشورعقب افتاده ایران مانندشعبان بی مخ عمل می کند،که ازعلم وتوانایی بی بهره ولی ازحیث گردن کلفتی وانحصار ،لاط محل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
یه روزی همین وکلای بیسوادی که پرورش میدین میشن وکیل شما در دادگاه، اونوقت میفهمین عدم توانایی دفاع از حقوق موکل مطابق قوانین یعنی چی!!!!! قوه قضاییه و وزارت اقتصاد و در راس اینا قربانزاده تونستن استقلال وکیل رو از بین ببرند و ثبت در تاریخ خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
از کجا تشخیص میدهی بیسواد هستند ؟ معلوم است که انحصار شغلیت به خطر افتاده که این را میگویی مردم هم خوب سره را از ناسره تشخیص میدهند اگر وکیلی کارش را بلد نباشد نمیروند سراغش همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
شما هم مثل بقیه تئوری خواندی بالاخره چهارتا پرونده برداشتی تا استاد شدی خودت هم می دانی چیزی می خوانی تا عمل کلی فرق دارد بله اگر وکیل زیاد بشود شما نمی توانید حق وکاله زیادی بگیری.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۵:۰۹ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
سلام...وکیل داریم با 20سال سابقه کار متاسفانه حکم قطعی که در پرونده محکوم شده و موکلش هم خبر نداشته بجای اینکه لایحه به دادگاه تجدید نظر استان بفرستد و اعتراض کند با شخص ثالث وارد دعوی کند تا به بن بست نخورد یا بعدازدادگاه تجدید نظر استان بجای شکایت به دیوان عالی کشور همان دعوای قبلی در همان دادگاه با همان موضوع به جریان انداخته و به امر مختومه رسیده .عدم مطالعه قوانین و پرداختن به کار ساختن آسمانخراش همینه....آدمای جدید با افکار و استراتژی دفاع جدید می آیند و کم کم تجربه کسب میکنند و به نتیجه میرسند.همه وکلا تا دوره کارآموزی طی نکنند و با روش دفاع آشنا نشوند وکیل نخواهند شد حتی اگر فارغ التحصیل دانشگاه مطهری 1در ولنجک باشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما که باسوادی چرا ناراحتی؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
کاش آزمون وکالت برداشته بشه تا همه لیسانس های حقوق بتونن وکیل بشن و دست این وکلایی که قده پول خونشون حق الوکاله میخوان از مردم بیچاره قطع بشه لطفا آقای خبرنگار به مسولین بگید امتحان وکالت رو لغو کنن تا جوانهامون بتونن برن سرکار و شغل ایجاد بشه تا بتونن ازدواج کنن باتشکر از شما عزیزان.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۱۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
یکم فکر کن لیسانسه بیکار قراره بشی وکیل بیکار برات متاسفم اگر سواد داشتی وکالت قبول میشدی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۸ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
جای تاسف داره با این طرز حرف زدنت...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۰۵ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
لطفا به رانت و انحصار مجوز دفترخانه ها و سردفتری رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
سردفترها با ابن اوضاع از همین الان به فکر شغل و درآمد دوم و سوم هستند در نتیجه مشاغل دیگر با ورود این افراد جدید جویای کار پرتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
موافقم باید برای انحصار دفترخانه ها کاری کرد اینکه نمیشه یه مجوز دفترخونه ابدالابد در بین اعضا یک خونواده بچرخه یا اینکه اگه خودشون نخوانش بفروشنش...
آخرین اخبار