دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور آمریکا در سوریه نیز که با هدف غارت منابع کشور‌های جهان صورت گرفته و امروز نیز بزرگترین مانع صلح در سوریه است.

آقای شمخانی این سخنان را در دیدار با سرلشکر علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه بیان کرد و گفت تداوم این روند نه تنها مخل امنیت سوریه بلکه تهدید کننده امنیت منطقه است.

در این دیدار علی مملوک نیز با تمجید از نقش ممتاز جمهوری اسلامی در حمایت از سوریه در مقابله با تروریسم و شرارت آفرینی آمریکا و اذنابش بر تداوم همکاری های تهران- دمشق که با خون شهدای دو کشور ممزوج شده است تاکید کرد.

به گفته سرلشکر مملوک حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه و تداوم همکاری های مشترک در بخش‌های اقتصادی و تجاری این کشور تامین کننده منافع پایدار دو کشور است.

پیش از این دیدار سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه هیات تجاری ایران، آذر امسال برای تسهیل روند حضور شرکت های ایرانی در سوریه به این کشور سفر کرده بود. 

همچنین همان ماه، فیصل مقداد وزیرخارجه سوریه در سفرخود به تهران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌‌وگو کرد که در این دیدار بر گسترش تعاملات اقتصادی دو طرف تأکید شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت‌های توسعه صادرات ایران به سوریه در حوزه‌های مختلف کالایی غیرنفتی سالانه حداقل ۷۰۰ میلیون دلار و خدمات فنی و مهندسی سالانه ۶۰۰ میلیون دلار برق (سالانه حدود ۲۰۰ میلیون دلار) و در مجموع حداقل ۱.۵ میلیارد دلار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
بشار اسد و حامیان او تروریست هستند
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۳:۳۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل به همراه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست ها در جنگ سوریه بودند و هستند.
آخرین اخبار