رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه در واکنش به تنش بین روسیه و اوکراین خواهان حذف تیم ملی فوتبال روسیه از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شد.

نوئل لو گرائه، رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، در واکنش به تنش میان روسیه و اوکراین، خواستار حذف تیم ملی فوتبال روسیه از حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر شد.

لو گرائه به روزنامه لوپاریزین گفت: "من تمایل دارم روسیه از جمع شرکت کنندگان در جام جهانی بعدی حذف شود. فکر می‌کنم ورزش باید مردم را آشتی دهد و تنش را در جهان از بین ببرد، اما اوضاع به جایی رسیده است که دنیای ورزش و جهان فوتبال نباید بی طرف بماند. ما نمی‌توانیم در مقابل این مسائل بی‌طرف بمانیم. من فکر می‌کنم باید شاهد یک واکنش متحد و نمادین از دنیای فوتبال باشیم.»

تیم ملی روسیه روز ۲۴ مارس برای رسیدن به جام جهانی قطر باید در مرحله نیمه نهایی مسابقات پلی آف با تیم ملی لهستان بازی کند. در دیگر بازی این مرحله تیم‌های سوئد و جمهوری چک به مصاف هم خواهند رفت.

اوایل این هفته تیم‌های ملی لهستان، سوئد و جمهوری چک به دلیل وضعیت اوکراین از بازی پلی آف مقابل روسیه خودداری کردند. رسانه‌ها روز یکشنبه گزارش دادند که این ۳ تیم از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواسته اند تیم روسیه را از بازی‌های پلی‌آف جام جهانی حذف کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار