سه نماینده مجلس نسبت به عدم استخدام معلمان حق التدریس انتقاد و تذکر دادند.

محمدمهدی فروردین در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: گروه سوم معلمان حق التدریس اکنون مقابل مجلس برای پیگیری موضع استخدام خود حضور دارند. به وزیر آموزش و پرورش تذکر دهید تا گروه سوم معلمان حق التدریس را تعیین تکلیف کند.

فروردین اعلام کرد اگر این افراد حق دارند که استخدام شوند، هر چه سریعتر اقدامات لازم را صورت دهید و امروز و فردا نکنند.

در هفته اخیر معلمانی که تمام مراحل استخدام و آموزش خود را سپری کرده اند و بر اساس قانون مجلس باید قرارداد آن‌ها از حق التدریسی به رسمی تغییر کند، ولی هنوز نتوانسته اند استخدام شوند رو به روی مجلس تجمع کرده اند.

در ادامه حجت الله فیروزی در تذکری شفاهی به همین موضوع اشاره کرد و گفت: به وزیر آموزش و پرورش در خصوص عدم توجه به صدور احکام فرهنگیان تذکر می‌دهم. معلمان حق التدریسی هم اکنون در مقابل مجلس تجمع کرده و صدور احکام حق قانونی آنان است.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد مجلس در این زمینه قانون تصویب کرده است و معلمان حق التدریسی اکنون حق قانونی خود را می‌خواهند.

این معلمان به گفته مولوی نائب رییس کمیسیون آموزش ۱۶ هزار نفر هستند که چهار ماه از زمان تعیین تکلیف آن‌ها گذشته است.

صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس نیر در تذکری خطاب به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش درخصوص تعیین تکلیف معلمان حق التدریس گفت: تعیین تکلیف مرحله سوم معلمان حق التدریس قانون خاص دارد و هیچ فردی نمی‌تواند برخلاف قانون عمل کند. در سریعترین زمان این مشکل را حل کنند، مسئولان خود را در این خصوص به بی خیالی نزنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چرا حق التدریس این شش ماه را نمی پردازید؟ کاری نکنید که دیگه سمت حق التدریس برویم.
آخرین اخبار