طالبان گفتند در عملیات تصفیوی جز به وسایل نظامی به پول و اسناد مردم کار داده نمی‌شود.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت عملیات تصفیوی در شهر کابل را به خاطر تأمین امنیت شهروندان خواند و گفت که این عملیات امنیت کامل را به ارمغان می‌آورد و هیچ کسی هراس نداشته باشند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بعد از ظهر امروز یکشنبه (۸ حوت) در یک نشست خبری در کابل گفت: " در جریان عملیات تصفیوی تا هنوز ۱۳۳ میل کلاشنیکوف، ۹ میل کرینکوف، ۵ میل کله‌کوف، ۱۳ میل ام۳، ۱۶ میل ام۴، ۱۸۱ میل تفنگچه دستی، ۲ میل کرباین، ۴۴ قبضه راکت، ۸۵ فیر مرمری راکت، ۷ میل پی‌کا، یک میل دشه‌که، دو میل دراز نوف، ۱۸۷ میل توپ ۸۲، ۲۰ پرتاب نارنجک و ۳۶ حلقه ماین بدست آمده است".

مجاهد گفت:" ۱۳ تن مواد انفجاری، ۸۹ پرتاب گرنت دستی، ۲۱ میل یازده تقه، ۳ کامره درن، ۶۴ پایه مخابره خورد، ۱۲ پایه مخابره کلان، یک دستگاه ماین پالی، یک عدد دوربین آوان، ۵۶ دوربین عادی، ۶۰ هزار و ۳۸۶ مرمی مختلف النوع که ۶۱ صندوق مرمی می‌شود نیز بدست آمده است". 

مجاهد گفت: ۴ عراده موتر  رینجر، ۴۴ موتر دولتی، ۱۳ موتر زرهی، ۳ عراده لندکروزر، یک عراده آلکس نیز بدست آمده است.

سخنگوی طالبان گفت:" در این عملیات ۹ تن از افراد اختطاف‌چی،۶ تن از فراد مربوط به داعش، ۵۳ دزد حرفه‌ای گرفتار شده و همچنان ۴ تن اختطاف شده که دو تن آنها دختران ۱۱ و ۱۲ ساله بودند نیز آزاد شدند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت عملیات تصفیوی در شهر کابل را به خاطر تأمین امنیت شهروندان خواند و گفت که این عملیات امنیت کامل را به ارمغان می‌آورد و هیچ کسی هراس نداشته باشند.

مجاهد گفت که عملیات تصفیوی بدون حضور ملای امام مسجد و وکیل گذر انجام نمی‌شوند و جز به وسایل نظامی به پول و اسناد مردم کار داده نمی‌شود.

عملیات تصفیوی توسط‌  وزارت‌های دفاع، داخله و ریاست عمومی استخبارات طالبان سه روز قبل  در کابل و شهر‌های همجوار آن آغاز شده است.

سخنگوی طالبان گفت این عملیات به منظور بازداشت و از بین بردن دزدان، اختطاف‌گران، عناصر شریر و دیگر مجرمین در مناطق یاد شده که از سوی نیروهای امنیتی پیش از پیش کشف و تحت نظارت می‌باشند، راه اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار