رئیس کمیسیون هوشمند سازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتظار می‌رود استانداردسازی مسیر‌های دوچرخه، شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق کند.

محمدرضا فلاح گفت: در دوره پنجم عزم شورای شهر و شهرداری بر این بود که مسیر‌هایی برای تردد دوچرخه در بیشتر خیابان‌های سطح شهر ایجاد کند و مبلغ قابل توجهی نیز در این زمینه هزینه شد، درحالی‌که بسیاری از این مسیر‌ها فاقد استاندار‌های لازم برای دوچرخه‌سواری هستند و اعتراضات مردمی در این خصوص به شهرداری رسیده بود.

به گفته او با تغییر مدیریت و با تشکیل جلسات کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک، قرار شد بر روی کلیه مسیر‌های دوچرخه‌سواری مطالعه انجام و مسیر‌های غیراستاندارد، حتی‌المقدور استانداردسازی شود و اگر مسیری قابلیت استاندارد شدن را نداشت، یا مورد اعتراض اهالی محل و خیابان بود، به‌طورکلی حذف شود.

فلاح با بیان اینکه جزییات این طرح باید مطالعه و توسط شهرداری مناطق انجام شود گفت: اگر بنا بر استانداردسازی معبری باشد، هزینه آن‌چنانی برای شهرداری ندارد. انتظار می‌رود استانداردسازی مسیر‌های دوچرخه، شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق کند و با ایجاد بستر‌های مناسب، شهروندان استفاده از وسیله حمل‌ونقل پاک را ترجیح دهند و در کاهش چشمگیر آلودگی هوا رخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار