سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت:بطور متوسط ۴۵ درصد از درآمد هر خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می‌شود.

حمزه شکیب در نشست هم اندیشی رییسان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان گفت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا تعهد و وظیفه خود را بطور مطلوب نسبت به مردم انجام دهیم و بتوانیم حافظ سرمایه‌های مردم در زمینه طول عمر مفید ساختمان و حفظ این سرمایه در برابر حوادثی از جمله زلزله باشیم و فضایی مناسب برای زندگی آرام مردم فراهم کنیم.

سازمان نظام مهندسی ساختمان هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار عضو دارد و به‌عبارتی بزرگترین سازمان غیر دولتی کشور محسوب می‌شود.

به گفته او هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی تولید محصولی به نام ساختمان است و از زمان شکل‌گیری و پیدایش یک ساختمان تا پایان عمر مفید آن توسط مهندسان طراحی، ساخته، نظارت و نگهداری می‌شود.

سه اصل در تجربه ۲۶ ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعریف می‌شود که شامل دوران شکل گیری و اثباتی سازمان، اصل آزمون استقلال و تاثیر گذاری سازمان و اصل مرجعیت این سازمان است.

شکیب می‌گوید این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و استقلال مالی دارد که در این شرایط اقتصادی بزرگترین دستاورد برای این سازمان محسوب می‌شود.

قصد داریم این سازمان را به یک مرجع علمی و حرفه‌ای در کشور تبدیل کنیم و بدنبال این هستیم که با ارائه آموزش‌های مستمر، این سازمان به مرجعی برای ارئه راهکار علمی با رویکرد‌های جدید برای طراحی و شیوه نظارت و اجرا تبدیل شود.

به گفته او سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه طراحی‌ها در کنار پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا قرار دارد و مقررات ملی ساختمان جزو بهترین مقررات در دنیاست.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور معتقد است: امروز دانش روز دنیا را در زمینه مهندسی ساختمان در اختیار داریم، اما نواقصی در اجرای آن وجود دارد که در تلاشیم بتوانیم فاصله بین دانش و اجرا را به یکدیگر نزدیک کنیم و مشکلات موجود در زمینه اجرا و نظارت را رفع کنیم تا بتوانیم فاصله‌ای حدود پنج تا ۱۰ درصدی را که نخبگان کشور در نظام مهندسی با دانش دنیا دارند برطرف کنیم.

نشست هم اندیشی رییسان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان دیشب با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شهردار اصفهان در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.