فرماندار گچساران گفت: کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این طرح اقتصادی در اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

روانبخش دیهیم در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از طرح های اقتصادی گچساران گفت: ظرفیت سالیانه کارخانه فرآوری گیاهان دارویی گچساران ۱۶۰ تن است.

او می گوید: کارخانه گیاهان دارویی در زمینی به مساحت ۶هزار متر مربع با زیر بنای چهار هزارو ۵۰۰متر مربع در دست ساخت است.

دیهیم گفت: در این واحد تولیدی فرآوری، بسته بندی مرکبات و دیگر محصولات تولیدی کشاورزان پیش بینی شده است.

به گفته فرماندار گچساران، با بهره برداری از این طرح ۱۰۰ تن به صورت مستقیم و  هزار تن به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

او گفت: مرحله اول کارخانه گیاهان دارویی در قالب تولید عصاره، اسانس و بسته بندی اجرا خواهد شد.

دیهیم می گوید: این طرح مهم اقتصادی در منطقه سربیشه به منظور ترویج الگوی کشت در مهرماه ۹۶ به تصویب  رسید و در سال ۹۷  در دستور کار شرکت هربی فارمد قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: این استان دارای بیش از ۴۰۰ گونه گیاه دارویی است و ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید گیاهان دارویی را دارد.

سید احسان عسکری می گوید: در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی و تسریع در روند اجرای این کارخانه، تلاش خواهیم کرد.

او گفت: تکمیل پروژه‌های اقتصادی یکی از اولویت های مهم در دست اجرا در استان می باشد و برای رفع معضل بیکاری طرح های اشتغالزا باید در استان افزایش یابد.

تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح از سوی ستاد اجرایی فرمان امام هزینه شده است.

به گفته کارشناسان در راستای توسعه تولید گیاهان دارویی و تسریع در روند اجرای این کارخانه، بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.