رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت:هدایت فعالان اقتصادی درمسیر رشد استان برای دستیابی به هدف گذاری تجارت و صادرات یک میلیارد دلاری زنجان انجام می‌شود.

یگانه فرد گفت: مطالعات برای شناسایی واسطه‌های تجاری کشور‌های هدف و زمینه سازی همکاری با فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و بهره برداران علاقمند به صادرات و بازار جدید، در راستای تحقق اهداف صادراتی استان است.

او  با بیان اینکه اتاق هر ساله بر اساس مأموریت و وظایف ذاتی، برنامه‌های خود را در راستای ارائه خدمات تخصصی، رشد و توسعه کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی، تدوین می‌کند، گفت: امسال نیز به منظور همراهی با برنامه‌های استان، برنامه‌های اتاق هم‌راستا با رشد اقتصادی تدوین شد و امید است گام‌های مناسبی همگام با مسوولان در این حوزه برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارحی، فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کمک به بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی را از عمده برنامه‌های اتاق عنوان کرد و گفت: استفاده و فعال سازی ظرفیت‌های مغفول در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان زنجان نیز از دیگر برنامه‌های اتاق است.

یگانه فرد با اشاره به تدوین نقشه راه صادراتی استان در سال گذشته و به روزرسانی آن در سال آینده، گفت: آغاز مطالعه ۱۵ کشور همسایه و احصاء ۶ رقم کد گمرکی محصولات مورد نیاز کشور که امکان تولید در استان دارد از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

او با تأکید بر نتیجه پایش محیط کسب و کار در پائیز امسال که با همکاری اتاق اصناف، تعاون و اتاق بازرگانی صورت گرفت به مشارکت ۸۲ واحد در این طرح اشاره کرد و گفت: استان در این طرح نمره ۵/۵۰ و رتبه چهارم را کسب کرد و این در حالی است که در تابستان رتبه پنجم و در بهار امسال رتبه هفتم را داشت.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به آماده سازی تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورای گفتگو در سال ۱۴۰۱ جهت پیگیری مشکلات و موارد بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: برای دستور جلسات و موضوعات نیز با تمام ادارات، تشکل‌ها و مدیران بخش خصوصی، مکاتبه شده تا با جمع بندی نظرات با برنامه حرکت شود.

یگانه فرد همچنین با اشاره به برگشت برخی از محصولات کشاورزی گفت: البته این محصولات از تولیدات استان زنجان نبود، اما به دنبال اصلاح فرآینده‌های تولید و همچنین کود و سم و مشکلات این بخش هستیم که با سلامتی مردم مرتبط است.

او می گوید: اگرچه نگرانی در استان زنجان در این باب وجود ندارد، اما رعایت استاندارد مشخص در این بخش می‌تواند تضمین سلامت مردم باشد و مشکلاتی پیش نیاید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.